!!~ SELAMAT DATANG ~!!

"Maaf Seandainya terdapat Kandungan yang berunsur peribadi dan Kurang bermanfaat buat Pembaca. Cedoklah sebanyak mana Kebaikan dan Tapislah segala Kelemahan serta Kecacatan." -admin-

Monday, May 21, 2012

Taubat Dan Doa



بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum

Penceramah ni namanya Prof Madya Dr Mohd Asri Zainal Abidin (Dr Maza). Beliau juga merupakan mantan mufti Perlis. Aku suka betul penyampaian dia. Kata-kata dia kemas. Bijak memikat dan menarik hati serta fikiran untuk berfikir dan menilai. 




Sebesar mana dosa kita, 
Sejauh mana sesatnya kita, 
Setinggi mana jatuhnya kita, 
Sejauh mana tergelicirnya kita, 
Sekeji mana perbuatan yang pernah kita lakukan,
Jangan pernah putus harapan dengan rahmat Allah. Pintu taubat yang ditawarkan Allah tidak akan pernah tertutup malah sentiasa terbuka luas untuk kita selagi nyawa tidak sampai di kerongkong. Subhanallah.





Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

11 Suara Anda:

Ini Kisah Tia said...[Reply to comment]

dah tengokkk .. meraunggggg masa tengok :(

Zul Fattah said...[Reply to comment]

InsyaAllah bro.. aku masih dlm proses bertaubat.. ko ape cerita skrang? lama senyap?

YOUsoF said...[Reply to comment]

Allah Maha Penyayang.. Yang sedihnya bila ada yang memohon bila dalam kesusahan je.. Jauhkanlah.

Video wajib tengok ni!

Syed Salleh said...[Reply to comment]

Amin


(http://syedsalleh.blogspot.com/)

shedameor said...[Reply to comment]

best la ayat dia :)

nurul said...[Reply to comment]

salam.akak pernah dengar nama dia,selalu..InsyaAllah nak dengar jugakla ada masa -D

Liyana Zahim said...[Reply to comment]

Akk pun suka Dr.Maza.. Dia bijak mlontar pandangan die.. Tdk bias n tertumpu pada satu parti politik aje.. Tp akk tau die sebelah parti apa.. Hahaha..

alyaclumsy said...[Reply to comment]

allah sentiasa menerima taubat umatnya, in sha Allah :)

ctk said...[Reply to comment]

bertaubat selagi idup...jgn lengah-lengahkan

Cik Gee said...[Reply to comment]

saya suka dgn cara Dr Mohd Asri Zainal Abidin ni bagi nasihat.. sangat kena di jiwa.. first video dia yg sya tengok, memang tepat menusuk kat kalbu la orang kata.. ce cari.. "Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita!"..

fadh leyanie said...[Reply to comment]

pintu taubat sentiasa terbuka,perkongsian berhemah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top