!!~ SELAMAT DATANG ~!!

"Maaf Seandainya terdapat Kandungan yang berunsur peribadi dan Kurang bermanfaat buat Pembaca. Cedoklah sebanyak mana Kebaikan dan Tapislah segala Kelemahan serta Kecacatan." -admin-

Friday, November 25, 2011

4 Golongan Lelaki yang ditarik oleh wanita ke Neraka


 بسم الله الرحمن الرحيم




Assalamualaikum



4 Golongan Lelaki yg Ditarik Oleh Wanita Ke Neraka




1 • Ayahnya 
Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat.....tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja maka dia akan ditarik oleh anaknya.




2 • Suaminya 
Apabila seorang suami tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat, memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram, apabila suami mendiam diri......walaupun dia seorang alim (solat tidak tangguh, puasa tidak tinggal) maka dia akan ditarik oleh isterinya.




3 • Abang-abangnya 
Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh ke pula abang-abangnya.....jikalau mereka hanya mementing keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiar melencong dari ajaran ISLAM ....tunggulah tarikan adiknya di akhirat.




4 • Anak Lelakinya 
Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari islam, maka anak itu akan disoal dan dipertangungjawabkan di akhirat kelak.......nantikan tarikan ibunya. 






********************



♦ Maka kita lihat betapa hebatnya tarikan wanita bukan sahaja di dunia malah di akhirat pun tarikannya begitu hebat ♦ maka kaum lelaki yang bergelar ayah / suami / abang atau anak harus memainkan peranan mereka yang sebenar ♦




Firman ALLAH S.W.T ~


"Hai anak adam peliharakanlah diri kamu serta ahlimu dari api neraka,
dimana bahan pembakarannya ialah manusia & batu- batu"


(surah At-Tahrim, ayat 6, juzuk 28)








p/s : Ingatlah wahai teman-temanku yg sejantina denganku.. Lelaki besar tanggungjawabnya.. ! 











Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

28 Suara Anda:

Alif said...[Reply to comment]

wahai ayah,abang,adek lelaki jagalah amanahmu,
dan wahai anak perempuan,jagalah kepercayaan yang telah diberi ayah,ibu,dan keluargamu...

sergeant keroro said...[Reply to comment]

true, lelaki dan perempuan saling punyai tanggungjawab masing-masing.

Wanie said...[Reply to comment]

setiap aki dan perempuan besar tanggungjawabnye kan..pompuan kena jaga aurat, laki kena bertanggungjawab jugak atas tanggngjawab pompuan..huhu

thanks for sharing :)

ishiko said...[Reply to comment]

^_^

Saiazuan said...[Reply to comment]

bahaya.. jadi carilah isteri yg solehah :)

ChaCha said...[Reply to comment]

xmo seksa depa....insyaallah akan dijaga...

zureen said...[Reply to comment]

thanks sebab sharing benda baik ni alif! nice! :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...[Reply to comment]

nice sharing . tima kasih ya berkongsi :)

JR said...[Reply to comment]

Takut dgn peringatan tu. Malangnya di negara kita masih ramai yg tak menutup aurat. Tapi jika isteri Perdana Menteri dan anak Timbalan PM pun tak menutup aurat apa lagi dgn rakyat?

Entri terbaru di blog JR:

"Tips Kurus: Langsing, Hensem dan Lawa Hanya Dengan Sebatang Garpu"

YOUsoF said...[Reply to comment]

Subhanallah.. Nampak ringan je benda² macam tu kan, tapi besar kesannya..


Terima kasih Lep.




*Hehehe aku tak lagi bila nak bergelar suami orang.. ;D

Iffah Afeefah said...[Reply to comment]

sy tak mau ayah sy ke neraka

stuck said...[Reply to comment]

entry ini hebat...
moga dapat mmberi kesedaran kepada semua..=D

Cik Gee said...[Reply to comment]

dan perempuan selalu bertanya, kenapa kaum perempuan lebih banyak masuk ke neraka berbanding lelaki. tidak sayangkah Allah kepada kaum perempuan? Rasanya dgn entri ni, jelas perempuan telah bersangka buruk pd Allah..

huhu..

Bro Ahmad said...[Reply to comment]

besar jugak tangungjawap laki-laki ni

delarocha said...[Reply to comment]

tinggi tanggungjawab seorang lelaki

alyaclumsy said...[Reply to comment]

tanggungjawab lelaki mmg berat :( takut rasanyaaa

cik pha said...[Reply to comment]

aku syang keempat empat golongan yang kau katakn itu.dan insyaAllah aku akan jaga diriku biiznillah

cik pha said...[Reply to comment]

aku syang keempat empat golongan yang kau katakn itu.dan insyaAllah aku akan jaga diriku biiznillah

CikGu Ma said...[Reply to comment]

maka, sama2 bertanggungjawab..

jom baca =)
sambutan sekadar adat atau penghayatan???

EZAD AMIR said...[Reply to comment]

Pkongsian yg menarik bro..
Leh menginsafkan lelaki2 spt aq..
=.=''

EZAD AMIR said...[Reply to comment]

Pkongsian yg menarik bro..
Leh menginsafkan lelaki2 spt aq..
=.=''

era kecik said...[Reply to comment]

agak menakutkan.. >_<

Nurasyiqin said...[Reply to comment]

dah lama tarak singgah ini belog..hehe..
aku sokong 100%..yang aku pelik ramai jer bini2 menteri n artis yang tak reti nak pakai tudung..

elok biar depa yg baca post ang nih..hehe..

chegu abbas said...[Reply to comment]

hampa dengaq tu.... nak share boleh....kesia family kita tau//

adwafarahin said...[Reply to comment]

perempuan pulak senang nk ke syurga tp lebih ramai di neraka

so kaum hawa pon sama jugak tanggungjawabnye.besar!

M Fizan said...[Reply to comment]

huh.. zaman sekarang memang susah.. pompuan2 dah x reti malu.. aduhai nasib.. kena kuat mental nak psiko diorang..

Aku Mad said...[Reply to comment]

meremang bulu roma saya baca entri awak ni.. (aku jahil..huhu)

EZAN IDMA said...[Reply to comment]

besar tanggungjawab lelaki. Thanks shre :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top