!!~ SELAMAT DATANG ~!!

"Maaf Seandainya terdapat Kandungan yang berunsur peribadi dan Kurang bermanfaat buat Pembaca. Cedoklah sebanyak mana Kebaikan dan Tapislah segala Kelemahan serta Kecacatan." -admin-

Sunday, May 16, 2010

SeLaMat HarI GurU

Pernah langkahku payah

Menuju ke destinasi
Kerana malam gelap
Dan bintang hilang kerdipnya
Menjadikan arahku keliru
Ke timur atau ke barat

Bagai lilin membakar diri
Menerangi kegelapan hati
Kau curahkan bakti dan budi
Jasamu tiada berganti

Namun tanpa rasa payah
Dia memimpin tanganku
Melangkah satu persatu
Dan mencipta jejak impian
Menjadikan arahku jelas
Aku harus ke hadapan

Ohoo... aku kini rindu
Pada satu nama yang berjasa
Tuhan... beri kekuatan
Untuk mendidikku selamanya
Ku pohon restu kasihmu
Ampunkanlah guru-guruku

Semalam ku lihat dia
Di bibirnya ada kalimah
Yang bergetar saban waktu
Sambil tangan menggenggam lilin
Lilin yang tiada terpadam
Menerangi hidupku kini

::::::lilin seorang guru by in-Team::::

assalamualaikum...

hari ni 16 may yg juge mrupakan hari Guru..tanpa guru siapalah aku skrag..huhu..terima kasih cikgu..love u all..hehe..
jadi di sini aku ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan SELAMAT HARI GURU kpd semua guru2 especially:

guru2 pasti nurul hidayah 1,sijangkang
guru2 SRK sijangkang dan SRA sijangkang
guru2 SAMBEST,subang jaya
dan juge lecturer2 asasi kjuruteraan UPNM

-TERIMA KASIH CIKGU-



Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

Thursday, May 13, 2010

futsal bersame kwn2 lame di sport planet,subang..=)


Assalamualaikum warahmatullahibarakatuh~

Haa..ape khabar kpd sume pmbaca..smlm pada 12 may 2010,aku dan kawan2 ex-sambest aku maen futsal kt subang..so alang2 da smpai ke subang,kami semua pn singgah ke sambest,sekolah lame kami,untuk mengambil sijil spm..ini pn aku dapat jemputan maen futsal drpd waley(hidayat)..aku on je r..ag pn da lme asenye x jmpe kwn2 lame..huhu..

Dalam anggaran pukul 9.30 a.m cmtu aku,imran dan iqbal bertolak dari tmpat kami..imran drive kete..yg beshnye x yah byr duit minyak lak tuh..tq em!!haha..tu yg sronok tuh..hahha..memela imran amek aku kt uma aku,then kitorang same2 p umah ebal..waaahh sekian lame x jmpe ebal..die da jd kurus skit r..haha..tahniah bal!!pastu kitorang n bergerak..tgh otw kitorang borak2..dan x sah r kalau kitorang borak2 xde kutuk mengutuk..hak4..konfem ade..ish3..tp xpe,kitorang sume sporting..cool suda..gelak2 je lbey..haha..bile kitorang on da kesas..ttbe waley call aku..die ckp u-one(tmpat kitorang salu men ftsal) da tutup..bankrup kot..huu..aduyai2..so waley mnx kitorang datag restoran ehsan dlu..dkt2 ngn tmpat ftsal tu gak..sampai2 sne je..em ckp die nmpak din ..muke cm cina2 je tuh..din r tuh kata em..tp bile dkt upenye bkn..cina mane2 nth em ckp din..haha..agak bengong disitu imran..haha..sori em TERkutuk ko..kitorang pn jmpe waley dan kwn2..tyme yg baru smpi imani n waley jew..huhu..yg kamil alasan kata kete rosak la..mcm2..haha..

jadi,oleh kerna u-one daa bangkrupt,,kitorang plan men ftsal kt sport planet lak..tmpat jauh ckit drpd sambest..so kitorang p amek sijil spm dlu..then baru kitorang lyn ftsal..hari tu yg men ftsal ta ramai..sonok r..men sejam xde tukar orang..pancit lak aku ase..haha..lme x men ftsal kan..huu..tp memang besh!!dan bertmbah2 besh bile abes men ftsal,waley blnje kitorang air revive setiap orang..waaahhh!!pemurah gle waley..tape waley byk duet..pgawai kadet upnm la katakan..haha..tq waley!!ko memang bez!!..smoga ko jd pgwai tntra yg pgkat besa2 satu hari nnt..jeneral r paling koman..hhaha..bley r blnje air kitorang salu..hak4!!..amiiin..smoga senang idup kau..insyaAllah~

lepas sume da mandi dan solat zohor..kitorang p melayan rengekan perut kitorang..haha..da lapo kut..dorang ckp nk mkn kt A&w...aduyai.akuh da la tgh kering..nk beli mkanan gne ape bai??aku bermonolog sndirian..huu..tape la..aku dpt beli float pn ckup r..juz skadar teman dorang je..aku pk cmtu pd awalnye..tp smpai2 sne,kitorang trus disajikan ngn float ngn burger sbijik setiap orang..aik!!??aku x order ag da sampai makanan??magicnye..~~hahaha.aku terpegun sbntar..rupan2nya waley lagi skali dgn murah hati blnje kitorang..waaaahh!!caya lah waley..hahahah..tq2!!byk btol ko blnje kitorang..kitorang pn ape ag..mkanan da kt dpn mata..dgn lafaz bismillah kitorang pn NGAP!!..hak4..alhmdllh kenyang..barakah neyh namenye..mkn ckit kenyang..hehe..yg si azam lak jadi bengong die p tye kt pkerja india A&W tu."aunty,bley refill float neyh x??nk tmbah eskem..??" hahaha..kitorang da lyn gelak da..haha..pape la azam..pastu yg ta bley bla,orang belakang meja aku r..aku tgh mkn ttbe bunyik kentut dr arah belakng lak ttbe..aku usya r belakang..die wat bodo je..cover la tuh..hahahaha..lawak gle..

abes sume tu kitorang pn pulang ke sarang masing2..alhmdllh sume slamat smpai ke sarang masing2..dan hari neyh aku memang happy..ahah..mekasih kwn2..!!walaupun ade kalanye aku mndiamkan diri tp bkn bermkne aku x hepi..aku hepi ..juz rindukan someone jep tyme tuh..hahaha..someone yg mmberi sinar kbahgiaan kepadaku skrag..ngeee~~eh2!!ape nih ttbe tuka mo0d jiwang lak neyh!!..haha..k stop..skian..=)


Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

Saturday, May 8, 2010

nostalgia 9 May

Ibu.. ibu
Engkaulah ratu hatiku
Bila ku berduka
Engkau hiburkan selalu

Ibu.. ibu
Engkaulah ratu hatiku
Tempat menyatakan kasih
Wahai ibu

Betapa tidak hanya engkaulah
Yang menyniari hidupku
Sepanjang masa engkau berkorban
Tidak putusnya bagai air lalu

Ibu.. ibu
Engkaulah ratu hatiku
Tempatku menyerahkan kasih
Wahai ibu

:::::ibu ratu hatiku by Allahyarham P.Ramlee::::::

assalamualaikum teman2..tepat pukul 12 tgh mlm ini akan tiba lah tarikh 9 May dimana para ibu akan di raikan..para ibu akan di kenang..hari yg juga memperingatkan kite betapa besarnya pengorbanan,kasih syg, dan cinta seorang ibu kpd ank2nya..hari yg dimana juga kebanyakan ank2 menghadiahkan ibunya sesuatu sbgai simbolik tnda penghargaan yg tidak terhingga kpd ibu masing2..walaupun sebenarnye hadiah2 tersebut tidak senilai budi ibu kita walau setitik susu yg diberikan kpd kita..ckup la skadar simbolik..ckup la dapat membuat dia tersenyum..;) pasti ank2 cukup bahagia bila melihat ibunya tersenyum..jADI HARGAILAH IBU ANDA SEBAEKNYE SELAGI MASIH ADA..SELAGI MASIH BISA TERSENYUM..SELAGI MASIH BISA MEMELUKMU DAN SELAGI BISA BERNAFAS..

tapi berbeza dgn diriku wahai kawan2,teman2..pd aku 9 May bkn shaja hari dimana aku meraikan hari ibunda tercintaku tetapi juge hari yg penuh nostalgia..........

masih segar lagi dlm ingatanku terhadap peristiwa itu..

9 may 2008,jumaat..
aku masih lagi menuntut di skolah agama menengah bestari ketika ini...dan aku sedang dlm tingkatan 5 di mana aku akn menduduki SPM..ketika ini aku sibuk dgn hal2 sekolah..tambahan lagi ketika ni aku dlm musim peperiksaan pertengaan tahun dan akn bertanding untuk petandingan kawad kaki peringkat negeri...jadi minggu2 sebelumnya aku tidak dpt pulang ke rumah ats sebab tertentu..ade latihan kawad dan kelas2 tmbahan..dan suda lama aku tidak menjenguk nenek dan atuk ku di kampung...aku hanya dpt khabar mereka melalui ibu bapaku yg datag menjengukku di hujung minggu di asrama.....nth mengapa pada tahun ini ibu aku tidak dpt berjumpe dgn nenek pada 9 may ini ats tuntutan kerja..hadiah berupa beberapa botol bedak wangi sudah ibu belikan dan ibu bungkuskan untuk diberikan kpd nenek apabila bertemu pada hari ahadnye...

11 may 2008,ahad....
nenekku bersama pakcikku pergi ke melaka untuk menjemput pakcikku(safrin) yg sedang s2dy di uitm lendu,melaka....tapi nth mengapa hari itu nenekku tidak memaklumkan kpd ibuku yg dia hendak pergi ke melaka..apabila ibuku sudah sampai di rumahnya,nenekku suda bertolak..ibuku terlepas peluang tuk berjumpa dgnnye..jadi ibu hanya dpt mengirimkan hadiah hari ibunya itu kpd makcikku yg tinggal di rumah nenek..ibu berpesan supaya segera mmberikannya stelah nenek pulang dr melaka.. .....mlm itu keluargaku yg sedang hendak bersiap2 tuk tidur dkejutkan dgn deringan telefon...ibu yg mengangkat telefon itu..ttbe ibuku terduduk,terdiam,tergamam..x mampu berkata2..hanya membisu..ayahku segera mndapatkan ibu..ibu hanya mampu mengalirkan air mata dan mengucapkan innalillahiwainnailaihirajiun............nenek telah kmbali bertemu Allah di hospital alor gajah.melaka...menurut kisah pakcikku..dia sudah mengadu sakit dada sebaik saja tiba di uitm lendu..dlm perjalanan pulang pakcikku trus mmbawanya ke hospital kerana keadaannya kelihatan semakin parah....tp Allah lbey sygkan dia..dia pergi tanpa disangka..

12 may 2008,isnin...
mlm smlm ketika aku prep aku s2dy asek x msuk aje..otak bluur..kejap termenung..kjap tgk buku tp x dpt sgt ape yg dibaca..aku rindukan nenek myb..bisikku sendirian..pagi isnin tu...slpas solat subuh..ade sorang juniorku memanggiku..dea ckp ayhku datag..aku da pelik..nape ayhku datag?ade ape?xkn nk telek aku pagi2 gini...da la ari ni aku ade paper PSI tuk exam tgh tahun..aku berjumpe ayh di hadpan musolla..wajah ayh tenang..ayh ckp nenek meninggal..aku terdiam bisu..hanya ucapan innalillah kluar daripada mulutku..hati aku begitu sayu..aku tabahkan hati..aku tak percaya nenekku meninggal..aaahh x mugken nenekku meninggal..dia sihat sja aku tgk..2 bulan lpas br je aku jenguk dia..dia sehat wal afiat..aku trus bermonolog sendirian menepis kenyataan nenekku telah pergi...aku lebih byk mmbisu spanjang perjalananku ke rumah nenek..perasaanku bercampur baur........sesampainye aku di sana..sudaah ramai snak saudara dan jiran tetagga yg telah hadir..tiada langsung klihatan muke gmbira..semuanya sugul..tapi aku tetap x percaya nenek meninggal selagi aku x tengok jasad dia dpn mata aku!!..aku gagahkan diri mnuju pintu masuk rumah..sesamapinye dihapdapan pintu rumah,kelihatan ibuku disitu..ibuku memelukku dgn deraian air mata......nth mengapa air mata ini keluar..sedagkan hati ini belum menerima kematian nenekku..sedagakn mata ini belum mnjadi saksi pemergian nenekku..mengapa ia keluar!!??
mengapa??..ibu hanya mmpu mmberikan isyarat supaya aku msuk ke dalam berjumpe dgn nenek kali terakhir........tapi jauh dlm sudut hati aku ini mengharapkan bahwa jasad yg terkujur dgn tutupan kain kafan itu bukanlah nenekku yg pernah mmbesarkanku,mengasihiku dan mndidikku mnjadi sorang dewasa..dan juga orang yg paling aku syg selpeas ibu bapaku....aku duduk di sisi jasad..menggigil tgnku menyelak perlahan2 kain kafan tersebut....Ya Allah...!!aku harus terima kenyataan ini walaupun perit..!..aku lemah..hilang daya..air mata mnjadi saksi kelemahanku ini dlm menerima pemergian antara orang yg paling berjasa pada diri ini....melihat keadaanku,makciku yg berada d sebelahku mengurut2 dadaku dan menasihati agr bersbar..aku adiahkan surah Yasin kepda arwah..aku tetap mmbacanye walaupun air mataku x berhenti2 mengalir sehingga tamat aku mmbacanye..kerna ku tahu..itu lah hadiah yg bernilai bwatnye pd waktu ini...selesai mmbaca Yasin,aku termenung melihat air mukanya..aku kucup dahinya buat kali terakhir..tiada lagi senyuman berbals..tiada lagi pelukan berbls......

kini suda 2 tahun arwah nenek pergi...byk perubahan berlaku dlm keluarga..memang byk berubah..keceriaan dahulu tiada lagi kini..sememang kami smua ank2 dan cucuya sedar pemergiannye mmeberi impak yg besar...dan kini SETIAP KALI TIBA TARIKH 9 MAY,pasti mood ibuku berubah..aku taw apa perasaannye..aku tahu apa sebabnye..pasti ibu terkilan..dia tidak dpt berjumpe arwah dan hadiah bedak itu tidak sempat lg dibuka oleh nenek...jadi aku,ayh dan adek2 akn menemaninya dan menceriakannye..bersabarlah wahai ibuku..usahlah kau bersedih di hari ibu ini...........
hmmmmm...petang td baru saja aku ziarah makam arwah nenek sendirian..sengaja aku pergi sndirian..ingin melepaskan rindu di hati..memang itu yg aku lakukan jika aku benar2 rindukan arwah..aku hadiahkan surah2 suci quran...nyh mengapa ptg td cuaca begitu suram..mendung..seperti tahu akn perasaanku ketika itu..dan sudah mnjdadi rutin jika aku menziarahi makam arwah pasti air mata mnjadi teman..biarlah..biar arwah tahu yg aku rindukan dia..aku yakin dia mengerti..aku doakan dia aman disana..amiiin..JADI HARGAILAH IBU ANDA SELAGI DIA MASIH BISA TERSENYUM,MASIH BISA MMBLAS PELUKANMU DAN MASIH BISA BERNAFAS..:)


SELAMAT HARI IBU

-SEKIAN-

Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

Wednesday, May 5, 2010

5 MAY

5 May............ade ape ngn 5 May...? 5 May begitu sinonim ngn aku..:) tp mengapa mst 5 May??nape bkn 6 MAy ke,,7May ke,..mengapa?? heheh..sbb 5 May adalah merupakan tarikh hari ulangtahun kelahiran orang yg aku paling syg di muke bumi ni..:) tanpa dea siapalah aku ini...mst kamoo sume tertanye siapakah beliau yg bertakhta di hatiku ini...hehe..dea la my beloved mom:D..heheh...

dea sememangnye orang yg istimewa...dea baek,rajin,cantik dan sgala yg positif la ade pd dia laa...hehe..konklusinye dea memang ibu yg terbaek!!...i love her so much..heee..siang td sudah pn aku beri adiah serta kad hari lahir kpdanya....dea nmpak gmbira ari niey..:) Alhmdllh....smoga dea pnjang umo dan murah rezeki sntiasa...


selamat menyambut hari ulangtahun kelahiran yg ke-44
wahai ibundaku

penulis bersama ibu tersyg





Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

Tuesday, May 4, 2010

hang out bersame kwn2 lame..:P




1)alif haris-ex sambest
-s2dent upnm(asasi engineering)
-berasal dr sijangkang

2)nabil syahmi-ex sambest
-s2dent kuis(dip in islamic banking)
-berasal dr sg.lang banting

3)ridwan jaafar-ex sambest
-s2dent matrikulasi n9(sains fizikal)
-berasal dr banting

4)imran zawawi-ex sambest
-s2dent uitm dungun,terengganu(dip in elctronc enginering)
-berasal dr johan setia,klang

kami 4 sekawan adalah merupakan ex sambest s2dent....ikatan ukhuwah yg terbina suatu masa dulu antara kami ketika bersama2 menuntut ilmu di sambest xkn kami leraikan selamanya...biarpun masa dan tmpat mnjarakkan kite..sejauh mane kite berada...selama mana kite tidak bersemuka,,,kite akn tetap kwn selamanya...:D

Sesegar hijau daunan
Begitulah kita diibaratkan
Tiada siapa yang bisa memisahkan kita
Antara kita semua

Seerat simpulan yang tidak terbuka
Seteguh langit tinggi menongkah dunia
Kita mengharung badai atas nama
Kasih insan bersaudara

Buang yang keruh ambil yang jernih
Dendam hasad dengki mestilah dijauhi
Marilah contohilah Rasullulah
Di dalam bersahabat
Ukhuwah dan mahabbah kita jalinkan
Bina keharmonian

Sesegar hijau daunan
Begitulah kita diibaratkan
Tiada siapa yang bisa memisahkan kita
Antara kita semua
::::::akrab persahabatan by inteam:::::
~fwenz 4ever beb~

haaa...sume tu muqaddimah saja..:D...ops lupe...asslamualaikum sume~...hari ini aku nak berkongsi sedkit cerita la dgn korang sume...agk2 korang cite nie cite psl ape??haha..kalau korang bce muqaddimah tu pn mst da dpt agk kan ape bnde yg aku nk cite???haha...so ari ni aku nk cite pasal persahabatan antara kami...eh...psl persahabatan ke??bukan2...silap2..act cite yg aku nk cite ni tntag trip aku ngn kgkwn sahabat2 aku ke satu salah satu tmpat peranginan di malaysia neyh..hak3...da lari tjuk neyh...hahah..xpe la...ade la sikit2 tntag persahbatan...oke la tu..:)

jadi bermula lah sebuah cerita,hari ni aku ade date ngn kwn2 aku di pusat pertanian malaysia.atau dlm loghat enggerisnye malaysia agriclture park..ngee~..ari ni kwn aku nabil syahmi mengoffer diri drive kete...itu suda bgus..haha..sbb sblom aku salu drive klu nk p mne2 ngn kwn2..ari ni bley la relax..~jadi bermula perjalananye dr bnting pkul 8.45 a.m..dia menjemput rdwan(jiwang)...lpas tu aku plak...lpas aku imran pulak...haha..kesian dia kne jmput kitorang..tapi xpe..nek kete pn..bkn nek basikal...x kua byk tenaga sgt pn..setakat pusing2 stereng,tekan pedal minyak,brek n clutch...brape kilo joule je la energy yg kua..haha..kan?kan?smpai sne...kitorang sewa beskal..pusing sne,pusing sini smpai nk tercabut ltut ni hah..huhu..memang pnt kot...jln berbukit2 kan..tyme turun bukit xyah cite r..memang sonok...tp bile tyme nek bukit..ha rasakan..hahaha..tp xpe..bgus tuk kesihatan...:)..but memang kitorang epi gle..:D...

baleknye kitorang lpak s.alam dlu..jmpe senior kitorang,amer afwan namenye.hhaha.minum2 dlu..mkn2 sume pastu solat zhor kt surau berhmpiran kolej meranti uitm s.alam...lpas ni sume nk pulang ke tmpat masing2..yg si jiwang nk tdo uma amer sbb nk belatih nasyid..ade show la tu kot..yg em blek uma ke klang...aku lak blek ke sijangkang...nabel blek ke bnting...ari khamis neyh nabil da blek kuis da..kmbali ke skolah..eh silap kmbali ke kolej..hehe..dan nabil smpat lepak uma aku skejap..on9 jap..upload gmba2 td..hehe..dlm kul 5 cmtu dea beragkat pulang...huhu..slamat pulang nabel..n slmat pulang ke kuis..hehe..aku kmbali seorang..~dlm hati aku,aku berdoa.."smoga berjaya dlm idup kwn2,smoga ukhuwah kite berkeakalan"..haha..insyAllah..
"jadikan perpisahan ini perpisahan yg terpelihara"..amiin..:)

Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

Monday, May 3, 2010

pErGi




Sayu terpisah

hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari
kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia

aku pasti sume tahu ni lirik lagu ape kan?kan?..:)...kpd yg xtaw nie la lirik lagu pergi..nyanyian aizat..hhaha..perlu ke aku btaw korang..hahaha..tape2 ni my blog..suketi la nk cite ape kan?kan?..haha..aku ske lagu neyh...lagu neyh laen drpd yg laen sbb lagu neyh rendah jew..slow je kan..aku yg mndgarnye,jdi slow je...hati sayu jew asenye...bermcm2 kenanagn datang menerpa diriku nih..herrrmmm...ntahla..perlu ke aku mratapi pemergiannye??sedagkan dea mugken sedag berbahagia ngn yg laen..

tp korang nak taw...aku ta pernah slhkan dea dlm hal neyh...aku yg bersalah...malahan aku anggap dea antara orang yg berjasa padaku...kerna dea la yg mengajar aku tntag erti cinta..kasih syg,,pengorbanan n kesetiaan...sbb tu aku ta pernah buang dea dlm hati aku..aku nk abadikan dea dlm aty aku smpai bile2..bley ke cmtu??nthlah...cm mustahil jew tp aku ase itu realitinye..xmugken aku dpt menerimanya lagi tp x mugken jgk aku dpt mmbuangnnye dr hati aku....jadi better aku simpan dea je kan..:)...insyAllah aku ketemu kbahagiaan aku satu hari nnt...ya Allah,bantulah hambamu ni ya Allah...hmba mu yg ingin mncari sinar kbhagiaan anugerah cintamu pd kami sume....

jadi...jauh disudut hatiku kini...aku sntiasa berdoa agar dea sntiasa bhagia..dea bhagia aku bhagia..biarlah aku bhagia dari jauh tnpa dea disisiku..:)amiinn..

::::::::::luahan hatiku..1.00a.m,5/4/2010::::::::


Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top