!!~ SELAMAT DATANG ~!!

"Maaf Seandainya terdapat Kandungan yang berunsur peribadi dan Kurang bermanfaat buat Pembaca. Cedoklah sebanyak mana Kebaikan dan Tapislah segala Kelemahan serta Kecacatan." -admin-

Saturday, March 16, 2013

Siapa yang makan ayam goreng crispy dia yang terasa sedapnya.








بسم الله الرحمن الرحيم


Assalamualaikum.


Lepak kedai mamak,
Borak satu meja,
Dia paling hebat,
Cakap saja pasal ape,
Semua dia arif,
Semua dia master,
Kata-kata pemegang doktor falsafah tu semua salah, dia je yang betul.

Sampai atas jalan,
orang terlupa bagi signal,
Maki-maki kutuk-kutuk macam buat jenayah bunuh,
Tapi dia,
Bagi signal kiri tapi belok kanan.

Balik rumah,
Baca surat khabar,
Dia pula yang jadi penulisnya.
Meleret-leret merepeknya.
Kalau boleh time tu juga dia daftarkan diri jadi penulis surat khabar.

Buka komputer riba,
Sampai ke fesbuk update status perli sana perli sini kutuk sana kutuk sini.
Pedas dia kalah pedas cili api.
Nampak seluar koyak orang lain saja,
Seluar sendiri koyak celah kelangkang tak pernah nak jahit.

Sampai pula ke youtube,
Tengok ceramah,
Balas komen dia pula yang ceramah meleret,
Tapi solat 5 waktu kelaut,

Tengok tang politik,
Balas hujah politik pangkah orang tu pangkah orang ini,
Taktau mana betul taktau mana salah,
Ikut saja khabar angin,
Jadi lalang.

Tengok orang newbie perform,
dikatanya bongok,
Sampai kat dia,
nyanyi macam katak,
petik gitar haram sumbang.

Ya memang semua dalam dunia ni salah.
Ko sorang betul, ko sorang bagus.




*~ Madah Hari ini ~*

-Ingat kawan, sesiapa yang merasakan dirinya cukup baik berbanding orang lain, hakikatnya diri itu belum cukup baik - 
- apa yang kita fikir dan apa yang kita ucap itu sebenarnya melambangkan diri kita.-
-Pemikiran yang sihat , ucapan yang sihat itu datangnya dari satu hati dan rohani yang sihat-
(*bukan rohani anak pak mail air tebu tu)

-Jadi sesiapa yang asyik merasakan orang lain itu salah, asyik berhasad dengki, asyik membatu apikan kedua pihak dan asik rasa tak senang hati dengan orang sebenarnya itulah para hati yang tak sihat.-





p/s: pesanan utk aku juga. Hati ini belum cukup sihat. Nak hantar pegi klinik jap. Klinik bukan klinik kerajaan atau swasta. Ini klinik akhlak, klinik iman. kbai




Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top