!!~ SELAMAT DATANG ~!!

"Maaf Seandainya terdapat Kandungan yang berunsur peribadi dan Kurang bermanfaat buat Pembaca. Cedoklah sebanyak mana Kebaikan dan Tapislah segala Kelemahan serta Kecacatan." -admin-

Saturday, October 1, 2011

Sayangi Ibu Anda

بسم الله الرحمن الرحيم


Assalamualaikum..




Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00

Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA

Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,

"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.







********************


Hargai ibu anda dan bahagiakan dia selagi nafasnya masih ada..




p/s : Mai la datang upnm.. Ada ConvoFest.. =)
p/s : Hanif ,, Jangan lah dikau berkecil hati dengan entri lepas aku tu.. Aku gurau ja =) hehe



Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

90 Suara Anda:

Wadi AR said...[Reply to comment]

aku tetiap hari syg mak. eh, upm dkt la ngn bangi

Syazwan Che Deraman said...[Reply to comment]

kasih sayang ibu tidak ternilai.

sayangi ibu bapa mereka
jangan sakitkan hati mereka.

aimi said...[Reply to comment]

upnm... universiti pertahanan nasional malaysia ???

sy syg mak saya

ZWAN SABRI said...[Reply to comment]

Ni yang buatkan aku sayang mama aku sangat2 nii.. Mama, I love you so much! ;)


MySuaraBlog: Pekerja Yang Dah Tua Kerepot

[sutera kasih] said...[Reply to comment]

ibu ratu hatiku :)



*lama tak nampak alip..

Bella Bell said...[Reply to comment]

aku pun sayang mak aku... rindu kat mak :(

Saiazuan said...[Reply to comment]

i love my umi :)

cik sakdi said...[Reply to comment]

hargai mak korang selagi ada hayat. terharu :( hehe

Fatin Mraz said...[Reply to comment]

kasih ibu hingga ke syurga~
;)

Alif said...[Reply to comment]

segala pengorbanan memang x dpt dinilai dengan wang ringgit

adwafarahin said...[Reply to comment]

:'( jgn berkira la ngan parents sbb diorang pon x berkira ngan kita kan

Fara E's said...[Reply to comment]

sobsob

siti kektus said...[Reply to comment]

emak lah segalanya. ;)


upnm jauh sgt. hehehe ;P

Aisyah Aina said...[Reply to comment]

banyak pengorbanan ibu tapi dia orang tak pernah nak berkira...

dhiera said...[Reply to comment]

saya sayang emak saya!

Bui Junaidi said...[Reply to comment]

kasih seorang ibu tak pernah minta dibalas..cukuplah sekadar anak2 nya menyayangi nya *_*

chasiani_ririn said...[Reply to comment]

sayang ngan mak...


sodeh la pulak.. ngeheheh

http://bulatmata.blogspot.com/

Anif Abdullah| AA said...[Reply to comment]

memang tak terkira la kasih sayang yg mereka curahkan pd kita :D

ai lama menghilang bang..huhu

Syuxer said...[Reply to comment]

ibu adalah permata yang sukar dicari ganti..:)..

hargaila dia sebelum dia pergi wat selama2nya.

Lea Isnawi said...[Reply to comment]

upnm ke upm? errr

konpius2..hehe

teha said...[Reply to comment]

betol2.. hargai laa mereka :)

said...[Reply to comment]

luv my mummyto ;)

ABU said...[Reply to comment]

itu la dia ibu.. tak pernah berkira dgn apa yg dia lakukan.. aku sayng ibu.. selamat hari ibu..:P

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...[Reply to comment]

aku dah sebulan tak balik nih..haih =.=

rendu and sayang Maaakkkkkkk!

Alif, jemput dtg UMT..haha..ade convo fest jgk..:D

happy weekend alif~

Santri T.P.I.N.I said...[Reply to comment]

huhuhu sedih baca entri ni... terima kasih mak!!!

syarifahsidrus said...[Reply to comment]

ibu adalah segalanya....
uh..homesic tetiba!sudahhh

Afzainizam said...[Reply to comment]

Sebagai ibu bapa janganlah kita khuatir atau bimbang jika kita tidak dihargai (dipuji) oleh anak-anak. Apa yang perlu kita takutkan adalah jika anak-anak kita sayangi sudah tidak berharga lagi.

Kita boleh mewariskan harta dan kekayaan yang melimpah ruah kepada anak-anak, akan tetapi iman dan taqwa sama sekali tidak dapat diwarisi.

Besar sekali ganjaran bagi ibu-bapa yang sentiasa sabar dan redha dengan ragam anak-anak. Ibu-bapa akan dapat pahala jihad jika melakukan semua ini kerana Allah, dengan penuh adil dan ikhlas. Allah akan campakkan rasa kasih sayang dan hormat dalam hati anak-anak terhadap kedua ibu bapanya.

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
stesen minyak dan petrol pilihan anda

azwa amani said...[Reply to comment]

ya Allah alif....awak buat saya nangis dengan entry ni tauu taaaakkkk

ikatankasihku said...[Reply to comment]

akak pun dpt email ni..jasa ibu mmg patut di hargai..tiada bandingannya

Dr. Fox said...[Reply to comment]

mak kita xpernah nk mntk byrn dr kita, tp kita? sobs

cunndaa said...[Reply to comment]

kasih ibu sampai ke syurga...
luv my mom so much

Liyana Zahim said...[Reply to comment]

Ohhh.. Toucheddddddddd...

izzad b* said...[Reply to comment]

betol 2, sayangilah ibu anda~

Khairil said...[Reply to comment]

kasih sayang ibu ikhlas dan free sehingga ke akhir hayat...

Aida Omar said...[Reply to comment]

suka entry nie.. mmg patut pun kita sayang ibu kita kan? jahat mana pun dia..dia sanggup bawak perut berat2 time kita dlm kandungan tu. :)

Bro ahmad said...[Reply to comment]

selalu dengar kisah ni..menyentuh hati hmm..apa khabar alif haris

Cik Azizah said...[Reply to comment]

hargailah ibu selagi hayatnya ada...sayang mak! huhuhu

muhamad hanif said...[Reply to comment]

saya sayang mak saya.

Sekian. =)

merahitujambu said...[Reply to comment]

th xpe..hargai lah ibu

Jue said...[Reply to comment]

Wohoo! Lama giler ko xde kan. Coverage amacam beb? Msh gitu gak ke weh. Cian ko. Xpe, aku ngan hanie msh ingat ko! Hahaha

Ok bblk pd entry, zmn aku dulu ssh giler nak sbut psl upah. Tp zmn skrg byk parent yg buat idea nak kasi upah utk stiap ptolongan sbb kbykkan kids nowadays manja sgt. Tp x smua la =)

milo said...[Reply to comment]

huhu..rindu my ummi :(

misspurple said...[Reply to comment]

sedih baca entri nih :(
miss mak !

eva said...[Reply to comment]

huhuh.. suka bca entri ni.. berik keinsafan.. sayang mak sy!

Yasmin ♥ said...[Reply to comment]

:')

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...[Reply to comment]

betoii . hargailah mereka selagi ada .

:)

Cik Kasih said...[Reply to comment]

hmm..sedih,terase..btapa agungnya cnta ibu..

kpah k-poh said...[Reply to comment]

kasih sayang ibu terlalu besar nilainya..tidak dapat di bayar dgn wang ringgit...

tiefazatie said...[Reply to comment]

pernah dah baca cte nie byk kali tau..sedih kan..nak nangis rasa..huhu

Arpiiz said...[Reply to comment]

nilai kasih ibu itu bukan percuma, cuma tiada harga yang setanding..^^

Ini Kisah Tia said...[Reply to comment]

dah pernah baca .. memang terkesan .. bukti ?? sampai sekarang masih ingat cerita ni ..

ILA HonEyBuNNy said...[Reply to comment]

ok...sy sayang ibu saya....hehe

kasih ibu membawa ke syurga...;)

anamizu said...[Reply to comment]

kasih IBU membawa ke syurga..
sayangi ibu selagi ada :)





luv,
cik ana.

nurathirahkaman said...[Reply to comment]

lama ta update..sekarang baru update...hehehehehe bz bebenor yew...




p/s sama la bz sampai lupa blog aigoo

budakijaupendek said...[Reply to comment]

kasih ibu sampai ke syurga.
sob.. kenapa alif buat saya menitikkan air mata ni.
hua........

SweetLikeWhat said...[Reply to comment]

sedih baca..huhu..

Wanie said...[Reply to comment]

upnm ke upm ye?hehe

balas balik jasa ibu dengan jage ibu mase diorg dah tua..:)

AinsHa=( said...[Reply to comment]

sedihnya entry..sob2...

Aimifiqa said...[Reply to comment]

i love my mom :)

Tasha said...[Reply to comment]

rase segan sngt nak mintak duet kat mak ayah, ble btl2 terdesak baru mintak..mak jd org tgh bg tau ayah.. :D

Peah Glemer said...[Reply to comment]

rindu mak :'(

aleen aiden said...[Reply to comment]

hee,da pnah baca jugak pasal ni.klo anak aku sok2 kemaen demand ngan aku siapla.memang aku libas dgn pnyapu.xsedar d untung!hahah

iMBobo said...[Reply to comment]

dulu kcik2 suka minta upah sbb tak terfikir psal ni huhu

caliph shuriken said...[Reply to comment]

priceless ^^

delarocha said...[Reply to comment]

mcm dalam iklan

Anak Wak Mail said...[Reply to comment]

betul2 aedih..teringat kat mak..:)

chemay said...[Reply to comment]

rindu nak jumpe mak
:(

M Fizan said...[Reply to comment]

isk2.. tersentuh.....

Hanie_Dew said...[Reply to comment]

suke entry ni. mencucuk cucuk hati dan sanubari.

hargaila ibu kite selagi hayatnya ada. ayah kita juga. jgn dah xde baru tepekik telolong.

**sorry lambat reply komen. bz sgt lately.=)

missSenget said...[Reply to comment]

ko konvo ke?

kalo ko yg konvo, aku dtg... :p

khairul akmal bin azman said...[Reply to comment]

syurga di bawah kaki ibu.
jgn sesekali pun ucap "ah"
"eh"..lagi2 wat ibu menangis..

ghostwriter said...[Reply to comment]

x mo la berkira sampai tahap tu kan..melampau~ nauzubillah la... ibu segalanya dr duit yg leh hancurkn diri sendiri! syg ibu...! (emo) hehe

YOUsoF said...[Reply to comment]

Tersentuh hati seorang anak...


Sayangi dah hargai mereka setiap detik.. ;)

sleeping_maniac90 said...[Reply to comment]

ohh terasa..
ak ska berkira ngn mak ak hahaha...
tp guro2 je la..

Abu Huzaifah said...[Reply to comment]

sangat bermakna penulisan ni.. :)

amna said...[Reply to comment]

sedih..
teringat dulu, kalau g kedai mesti nak minta upah.. jahatnya saya T.T

cik pha said...[Reply to comment]

alip:kim salam kat ma erk HAHHAHAHHA

~SaL IjOu~ said...[Reply to comment]

sayang ibu selamanya!~ =)

Gua Tertidur said...[Reply to comment]

bro, sedih pula gua baca :(

nazira said...[Reply to comment]

betul3.. saya sayang mak saya..

http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

Cik Jannah said...[Reply to comment]

saya sayang mama ! hehe

Bro ahmad said...[Reply to comment]

nama atau keyword kebiasaan google index kebiasaan yang pr tinggi, lagi pun nama blog macam alifharis dah ada ramai yang guna..macam kita guna nama yang dalam carian teramai..sebab tu pentingnya pemilihan nama yang unik serta tak ramai yang guna supaya tak wujud persaingan keyword lebih2 lagi nak lawan pr tinggi macam facebook dan twiter.kalau nak boleh je salah satu beli domain sendiri hmm,blogspot tak kuat sebenarnya sebab bro pun pernah alami, lagi satu rajin2 la summit blog ni kat enjin carian google letak meta tag google untuk senang google index blog ni.dah summit google buat sitemap untuk semua index text dalam google webmaster tool..kalau nak cuba cepat buat entri keyword alifharis..kalau terindex kat page 1 blog awak dah kuat la tu dia punya serp injin hmm...harap membantu,

cik kiwi's said...[Reply to comment]

makkk. nak balikk..:'(

arnabs said...[Reply to comment]

huhu..entri trbaek,,,
bkn sngai ja kita kna cintai...
ibu kita pon prlu dicintai

Asyila Zainuddin said...[Reply to comment]

pernah bace ni kat fb.. :)

Izzaty Ishak said...[Reply to comment]

Saya sayang mama saya! :D

Eh, eh, eh Zaty ada baju T 'saya sayang mak saya'

HAHAHAHA

ok alif tak tanya Zaty pun =|

Azri Fathurrahman said...[Reply to comment]

saya sayang mak saya. :')

Niena Pengembara Ilahi said...[Reply to comment]

syg maaa :)

Papa Mifz said...[Reply to comment]

kasih ibu tiada tolok banding nye...

najihah sahami said...[Reply to comment]

rindu umi..sobbssssssssssss.....


alif! kalau pegi konvofest tu alif nak belanja eh?

Nurnajwa KZ said...[Reply to comment]

Ok kte syg ibu kte ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top