!!~ SELAMAT DATANG ~!!

"Maaf Seandainya terdapat Kandungan yang berunsur peribadi dan Kurang bermanfaat buat Pembaca. Cedoklah sebanyak mana Kebaikan dan Tapislah segala Kelemahan serta Kecacatan." -admin-

Saturday, October 29, 2011

Coretan Adam untuk Hawa

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum..

Kami (lelaki) punya tubuh yang kuat, namun kami lemahkan sendi-sendi kami, kami sembunyikan kekuatan kami. Sesungguhnya Hawa, kami punya suara yang kasar, amarah yang kuat, namun kami lembutkan suara kami, kami sabar dengan amarah kami. Tidakkah kau (hawa) terpikir mengapa? Tidakkah kau hairan dengan layanan kami terhadap kamu? Tidakkah kau pelik, harimau yang mengganas di medan perang, jinak bila berada di pangkuan kamu? Fikirkanlah mengapa...








Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

45 Suara Anda:

Bell said...[Reply to comment]

kenapa???

adwafarahin said...[Reply to comment]

Adam memerlukan Hawa n Hawa juga memerlukan Adam.

semoga Adwa temui Adam yg dpt membawa Adwa ke jalan-Nya.amin.

Lea Isnawi said...[Reply to comment]

hehehe. sweetnya :)

teha said...[Reply to comment]

sbb lelaki tu sygkan pompuan tu :)

cik sakdi said...[Reply to comment]

wahhhhhhhhhhhhh suke suke suke ! :D

sleeping_maniac90 said...[Reply to comment]

kenapa????????
hurmmmm xdpt pkr..

cik pha said...[Reply to comment]

=) aku tengah berfikir2 sekali lagi

Wanie said...[Reply to comment]

wow..terharu bace ni..hehe..untuk cinta hati ke ni?lalala

adam dicptakan untuk cair bila di pangkuan hawa..ye tak?

Nurnajwa KZ said...[Reply to comment]

Alif mok ;) hehe, maybe sbb dh sygkn. Haruslah ckp baik2, lyn baik2. Err, ni nk tuju kt sape sbnrnye? ps; btol la kte single :D

Syuxer said...[Reply to comment]

Mungkin hawa itu diciptakan untuk menutup kelemahan adam itu..atau mencukupi..kiranya membentuk satu kitaran yang stabil..

mungkin kerna hawa itu ciptaan yang misteri unik dan indah sehinggakan adam terpana melihat keindahannya

Anonymous said...[Reply to comment]

apa jawapannya?

aimi said...[Reply to comment]

terbaik......

::budak:: said...[Reply to comment]

ingtkn ade sambungan..hehe..okay, sdg berfikir..

ctk said...[Reply to comment]

adam kuat bg yang betoi2 tahu menghargai kaum hawa...

syarifahsidrus said...[Reply to comment]

sweet :))

kerana adam itu diwujudkan untuk melindungi, bukan mengasari :)

cucu umie said...[Reply to comment]

membawa maksud yg sangt mendalam...
pandai kawan cik nie berkte2 yer..hehe

~SaL IjOu~ said...[Reply to comment]

"Di sebalik kejayaan seorang lelaki ada wanita di belakangnya..."

miss inna said...[Reply to comment]

wondering....why?

Emilia Emira said...[Reply to comment]

;)

Cik Gee said...[Reply to comment]

ntahlah kenapa... tak terfikir.. pfft... hehe.. :)

Zul Fattah said...[Reply to comment]

haha.. aku stuju Alif.. ini sebab hati perempuan..

Alif said...[Reply to comment]

Adam:Siapakah Hawa aku?

Hawa:Siapakah Adam aku?

Fatin Mraz said...[Reply to comment]

jemput bace n3 latest fm..
ada nama kamu tersenarai tuh.. =]

Fara E's said...[Reply to comment]

mengapa...

Bui Junaidi said...[Reply to comment]

hawa mmg diciptakan untuk menjinakkan adam..hehe

Saiazuan said...[Reply to comment]

hati kami lembut :D

♛ dja sukhri said...[Reply to comment]

^_^
hawa berasal dari rusuk adam. dan menjadi tugas adam memelihara dan melindungi rusuknya.

ishiko said...[Reply to comment]

fikir.. fikir.. fikir..

ikatankasihku said...[Reply to comment]

perempuan penuh dgn sifat2 yg istimewa..

milo said...[Reply to comment]

terharunye......................

muhamad hanif said...[Reply to comment]

kau jatuh cinta eh Alif ¿ weeewiittt.


Haahahahahahaha.

Niena Pengembara Ilahi said...[Reply to comment]

wahhhhh

:D

YOUsoF said...[Reply to comment]

Fikirkanlah wahai hawa.. ;)





(aku pun sedang memikirkannya) hehe

Nor Fadila Rosli said...[Reply to comment]

ya..kerana wanita tonggak kejayaan seorang lelaki.. eh! macam tak kena pulak jawapan nya..:)hehe
Alif sihat? lama gila ila tak kunjung kat sini..
Ila sibuk nak cari kerja la ni..
ape2pun..take care ok..
blog alif ila takkan lupa..
nak2 cerita google translate tu..bhaahhhaha..tak boleh stop gelak kalau teringat..:)
salam..

Nor Fadila Rosli said...[Reply to comment]

ya..kerana wanita tonggak kejayaan seorang lelaki.. eh! macam tak kena pulak jawapan nya..:)hehe
Alif sihat? lama gila ila tak kunjung kat sini..
Ila sibuk nak cari kerja la ni..
ape2pun..take care ok..
blog alif ila takkan lupa..
nak2 cerita google translate tu..bhaahhhaha..tak boleh stop gelak kalau teringat..:)
salam..

delarocha said...[Reply to comment]

aura wanita

Aretikz said...[Reply to comment]

I Like diz quote bro.. hehe..

nurfatiha blacky said...[Reply to comment]

wowwwww

EZAN IDMA said...[Reply to comment]

hye alif :)

stuck said...[Reply to comment]

=D

| cik azeya | said...[Reply to comment]

*sedang berfikir*

ABU said...[Reply to comment]

hawa oh hawa..

ILA HonEyBuNNy said...[Reply to comment]

ya...sedang berfikir..tapi memang ada benarnya...lelaki lemah dengan wanita kan...

ika said...[Reply to comment]

syahdu je baca entry nie...:( ada hikmah sebalik kejadian manusia...:)

amir aizat said...[Reply to comment]

good entry !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top