!!~ SELAMAT DATANG ~!!

"Maaf Seandainya terdapat Kandungan yang berunsur peribadi dan Kurang bermanfaat buat Pembaca. Cedoklah sebanyak mana Kebaikan dan Tapislah segala Kelemahan serta Kecacatan." -admin-

Wednesday, September 21, 2011

Orang kata Hantu bau busuk


Assalamualaikum..


Ini zaman muda-muda punya cerita.. Waktu itu aku sedang dalam latihan dan dikehendaki berkampung didalam hutan.. Aku sebagai runner perlulah untuk kesana kesini menyampaikan arahan atau menyampaikan apa-apa sahaja yang perlu disampaikan ke tempat yang seperti diarahkan..




Aku paling tak suka bila hari malam , cuaca suram , cahaya bulan takdak, jalan kesana sini teraba-raba.. Bukan kerana tiada torchlight, tapi kerana mengambil langkah berjaga-jaga kerana musuh akan dapat detect kedudukan kita melalui cahaya lampu..





***************

So nak dijadikan cerita, perkara yang aku benci itu terjadi juga.. dan bertambah bencinya aku bila dapat arahan untuk bergegas ke headquarters (Markas yang menempatkan pegawai berpangkat) yang berada di tengah lengkungan pertahanan kami.. Sebab apa aku benci ? Sebab jauh.. 

"headquarters tu kalau boleh jauh lagi sampai hujung dunia !" Aku berseloroh dan disambut dengan ketawa kecil skuad aku..

Aku pn berlalu sambil menggalas senjataku bersendirian..


**************


Angin berhembus sepoi-sepoi bahasa.. Kadangkala berhembus dengan agak kencang disitu.. Aku mendongak ke langit, suram. Tiada bulan untuk menyuluh jalanku yang penuh onak duri.. Bunyi cengkerik dan unggas hutan selang seli berbunyi.. Kadangkala bunyi-bunyian itu seperti mengejek-ngejekku yang sedang berjalan teraba-raba.. Kuang asam !


Dikala angin berhembus ke arahku, tiba tiba aku terhidu bau sesuatu.. 

"Bau cilaka ape nih !" getus hatiku.. Sambil membesarkan lubang hidung untuk meningkatkan keupayaan menghidu ke tahap maksimum..

Bau itu hilang setelah angin berlalu.. Aku terus melangkah dengan derapan kaki yang paling perlahan dan taktikal sambil mencapai senjata yang digalas dengan pantasnya seperti dalam game Counter-Strike ..


Sekali lagi bau itu menusuk hidung aku apabila angin menderu ke arahku.. Tiba-tiba boleh pulak time tu aku teringat ada orang cakap, "kalau makhluk halus atau hantu tu jauh, bau wangi je, bila hantu tu dekat, bau busuk !"

Cuba bayangkan , anda berjalan bersendirian di dalam hutan pada waktu malam yang suram.. Tiba-tiba terfikir pasal hantu-hantu dan jembalang.. Memang meremang la bulu-bulu semua kan ?
Teringatkan kata-kata orang tu, aku mempercepatkan langkahku agar cepat sampai ke markas headquarters.. Fikiran aku dah terbayang sweet terloncat-loncat, polong, pontianak, penanggal , jembalang, hantu bonceng.. Err


Aku redah je jalan berliku tu.. mana-mana ranting kayu menghalang jalan aku sepak je.. Gila kental ! 

Tapi yang membuatkan aku semakin resah bila semakin aku maju ke hadapan, semakin kuat bau cilakak tu.. Aku memperlahankan semula langkahanku.. Bulu roma yang terpacak sejak dari tadi masih tidak turun-turun lagi.. Leher pula rasa meremang semacam je.. Peluh dingin mula merembes.. 

Aku terus melangkah.. Bila aku rasa bau itu sudah terlalu hampir dengan aku, aku berhenti melangkah.. 


"Jangan lah kacau aku ! Aku tak kacau kau !" Aku cuba berbicara dengan "dia".. Sambil membaca ayat-ayat suci Al quran yang aku ingat.. 


" Siapa pula yang kacau kau ni ? " Tiba-tiba kedengaran suara menyahut dari dalam belukar berhampiran.. Akibat terkejut , aku lantas mengacu senjata ke arah belukar sambil menyuluh dengan torchlight..

" Siapa tu !? Keluar ! " Aku menggertak dia..

       
"Woi ! apa suluh-suluh ni ! aku tengah berak la gila !" Kelihatan wajah Leftenan Muda Hanif sedang menahan silau di sebalik belukar-belukar itu.. 






p/s : Watak hanya rekaan semata-mata..
p/s : Hidung perlu belajar membezakan antara bau taik dan bau busuk yang lain.. 
p/s : Syukran aku ucapkan buat kak nurul haida atas doodle yang diberikan =)

Comel doodle ni.. Baju pn sama mcm baju raya aku .. =D TQ kak haida




Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

106 Suara Anda:

Saiazuan said...[Reply to comment]

kalau nampak hantu, bogel je..haha

era97 said...[Reply to comment]

ha ha ha.. kelakar, kelakar.. :D

aimi said...[Reply to comment]

ahahhhahah..... aku dh seram dh td.... xblh blah aku....

SweetLikeWhat said...[Reply to comment]

hahaha..cool okey...ingat hantulah tadi..rupa-rupanya.......

cik sakdi said...[Reply to comment]

hahahah lawak la weh,, aku dah agak dah.mst ade yg ngah berak. haha weh tol ke yg hantu kalu dkt busuk,jauh wangi??huhu

Santri T.P.I.N.I said...[Reply to comment]

hehehe lain kali kena cek dulu...

Niena Pengembara Ilahi said...[Reply to comment]

haha..

tpi kn...kalau cuti sem dlu ktorg msuk la latihan hutan, mmg slalu kna usik bnda2 ni..tpi xpnah jmpa lg org cm lt Hanif tu hhuhu

cik pha said...[Reply to comment]

aku takut benda alah ni weiiii

Hasrina.As said...[Reply to comment]

selalu masa nak tido tutup lampu semua tringat hantu2. waduh. p.s. tapi nasib tak ada bau busuk. he3

apik pehe said...[Reply to comment]

hahaha..tau takper..bau2 ni kena bezakan..hahaha..nanti pikir lain..haha

chemay said...[Reply to comment]

ahahah.
anep kew?
agak laa nak berak dalam hutann
:P

Cik Yatt said...[Reply to comment]

seram2..ahaah

Ujie said...[Reply to comment]

ni citer betulkan? lawaklah!!!
tapi lagi haru kalau terpijak 'benda' tu..°__°

si para para said...[Reply to comment]

hehe sekali tersalah bau daa

YOUsoF said...[Reply to comment]

Kehkehkeh.. Masa bau tu makin kuat aku dah dapat agak yang itu adalah bau dari bahan buangan manusia... Ternyata betul tu adalah bau najis 'Leftenan berak' kita.. ;D


Doodle tu memang comel, lebih² lagi tang mata.. Ala² mata Barbie doll gitu..

Wadi AR said...[Reply to comment]

aku dah suruh antu tu pakai shokubutsu. wangi kan?

IMANSHAH said...[Reply to comment]

saya penah kena sampuk

khairul akmal bin azman said...[Reply to comment]

bukan kemain suspen cter ni..

Emilia Emira said...[Reply to comment]

p/s : Hidung perlu belajar membezakan antara bau taik dan bau busuk yang lain..


kahkahakhakah gelak guling2 bace ayat nie...

adwafarahin said...[Reply to comment]

busuk ade wangi pon ade
tp busuk sbb berak mmg x bole blah
-___-"

sleeping_maniac90 said...[Reply to comment]

haha.. semut sengal berak busuk..

comey wei doodle ko tuh..

nasyitahahmadzaini said...[Reply to comment]

damn!!!da bedebar2 dah baca entry awk!!ahahaha!!!klaka la! :)

cunndaa said...[Reply to comment]

hahahaaa....
hidung kena peka, kena pandai beza taw...
klakar nye...

tq too alif ^^

ikatankasihku said...[Reply to comment]

Berdebar baca bila ke perenggan hujung2, last2 ...
LAK !!!! Berak ghupernyer....

Asyila Zainuddin said...[Reply to comment]

hahahahahaha.. lawak2..

Izzaty Ishak said...[Reply to comment]

Hahahahaha!Rupanya ade orang tengah berak dalam hutan.

Ape pon tak bole! :D

Aimifiqa said...[Reply to comment]

hihi, bau hantu~ :)

Anif Abdullah| AA said...[Reply to comment]

comel ah mata dodol nih.hehe...

aku pernah gak alami situasi yg mendebarkan ni.. so,lari jew :P

Fara E's said...[Reply to comment]

err , bukan bau wangi ke ?

azwa amani said...[Reply to comment]

huh..dengan serius amani baca, begitu rupanya endingnya..

doodle yang comel.. alif comel macam doodle tu jugak ke??? huhuh

Liyana Zahim said...[Reply to comment]

Haaa berak merata2 bhye tau? Kahkahkah.. Sengal punye budak!

L said...[Reply to comment]

hantu3..... huhu

dah semayang belom??
http://lolz-l.blogspot.com/2011/09/6-jahanam-1.html

iPai said...[Reply to comment]

hee .. ni geng palapes ke ni ?

nurathirahkaman said...[Reply to comment]

hahahahah mak dah tersalah anggap dah tadi nols...:P

::budak:: said...[Reply to comment]

ceh, gile kental..haha..hidung stail mana la tu..

Zul Fattah said...[Reply to comment]

haha.. padam muka.. kang dah kena..
bau taik busuk r..

Zaiya said...[Reply to comment]

kawan sy memang takut hantu.. huhhu.. cerita sikit dia nak jerit.. malam2 pun x tutup lampu.. huhu

RinsyaRyc said...[Reply to comment]

tu arr... len kali selidik sebelum bertindak... Buat malu leftenan hanid ajek... kihkihkih


http://bulatmata.blogspot.com/

Cik Azizah said...[Reply to comment]

cis!! sengal...patut la bau busuk! ngah berak rupanya..hahhaa

teyn teyn said...[Reply to comment]

hahaha .. kelakar lah ..

hantu pon ade bau ker?

muhamad hanif said...[Reply to comment]

ciss.

gua kena pulak ni..ok, tak berak dah.


:'(

Peah Glemer said...[Reply to comment]

hahahha

seram wehh pocong tuh. HAHHA

najihah sahami said...[Reply to comment]

haha..orang kata kalau dengar suara hantu jauh tu means dia dekat ngn kita. dan sebaliknya. bab bau tu tak penah dengar lak. mandai je alep...:P

kmsalam kat leftenan Hanip eh...hahha

Khairil said...[Reply to comment]

haha..hantu kalau dekat bau busuk?..hantu yang duduk berak juga akhirnya...huhu...suspen betul la baca sampai habis tadi bro...

teyn teyn said...[Reply to comment]

hantu pon ade bau ker ?? hahaha

kelakar .

Abu Huzaifah said...[Reply to comment]

haha.. gile kentang cerita kau ni.. :)

Hanie_Dew said...[Reply to comment]

hahahahhahahaaha..aneip jugak yang kene kan. punyala kusyuk aku baca dari awal pastu tutup mata nak scroll pix seram tu. rupanya bau lain. ngatkan nbetul betul bau hantu. ceisss!

qamarguyz said...[Reply to comment]

salam ziarah..
hahaAa..ak da agak daa..
mesti bau menatang tu punyer!
;0 wat suspen jew kan

Jue said...[Reply to comment]

Hahaha siut je. Hanie siap ckp ade cite antu kat blog ko tp x scary. Aku nye takut xnak bukak kat ofis. Kat fon br bukak sbb screen kecik. Kot2 ko ltk gambo momok bsr2 kan hahaha

Tp petua tu mmg betul. Aku sndri pnah pakai =)

Cian c anip jd mangsa hahahaha

Papa Mifz said...[Reply to comment]

sat lagi hantu tgh berak bersuara da...haha

anamizu said...[Reply to comment]

hahaha adeh kelakar3!!
errr aah la nenek pon pnh ckp gak kalo ade bau yg bukan2,jgn tegur...

wahhh kiutnye dudel tu!

siti kektus said...[Reply to comment]

hahaha. ada ea hantu busuk? ;p


nasib baik, sempat hantu tu bersuara. kalau tak kena tembak dah. ;p

Bro ahmad said...[Reply to comment]

malam jumaat ni alif..bro takut huu ada bau wanggi je kt bilik ni.

ABU said...[Reply to comment]

hahahaha sengal..orang tenga berak lahahahaa

missSenget said...[Reply to comment]

oii..

skodeng orang berak ke?? kekekeke...

milo said...[Reply to comment]

hahahaha..adoiiiii..bau taik rupanya..ingatkan ada org kentut..eh, bau taik tu busuk pelik kot.haha

said...[Reply to comment]

hahahhaa, bau berak. cam hampeh aje.

teha said...[Reply to comment]

doodle tu comell !

Wanie said...[Reply to comment]

hahahaha..tak penah dengar pun org cakap hantu bau busuk bile dekat..

bau 'taik' la sebenarnye yang busuk tu kan..:P

Afikah Aziz said...[Reply to comment]

hahaha lawak la alif ni,bau busuk tahi pun xleh beza erk hahaha..tu la pk lg bukan2 :p

Arief said...[Reply to comment]

hahaha..sangat nice cerita ni bro..
leh wat novel ni..hihi

Anak Wak Mail said...[Reply to comment]

hahaha,,kelakar la cite ni..boleh pulak dia berak tengah2 malam..dah meremang bulu roma aku baca tadi..;)

amna said...[Reply to comment]

ekeke.. pasai depa makan bawang dak tu bau busuk :D

Afzainizam said...[Reply to comment]

uihhh mula-mula meremang gak bila baca..

rupanyerrr hantu tu tengah ngankung dok menyangkong ...

patut lerrr bau tahi...

buat pembaca blog kami
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
Jom Terjah entry terbaru ??
kesan embun pagi pada kereta

Nurulee said...[Reply to comment]

Fuhhh terkezut lak tengok gambar ni. Dahlaa tinggal sorang sorang nih. Phew~

Tasha said...[Reply to comment]

haha,baru nak seram....cit!

dill said...[Reply to comment]

haha! alif, lawak la! anip! tu la sape suh ko berak merata2 lagi!

dill.

Santri T.P.I.N.I said...[Reply to comment]

tumpang tinggalkan link di sini, mana tau nak join sama ke:

http://sun3tpini.blogspot.com/2011/09/1st-segmen-santri-komputer-kesayanganku.html

khairul akmal bin azman said...[Reply to comment]

dapat doodle.
nice beb..
hantu wangi hantu pe?

~SaL IjOu~ said...[Reply to comment]

aduyahai..suspen je..org tgh berak rupanya..kahkah

tp org kata, kalo lam utan ke kat memane ke..kalo kita terhidu bau busuk atau wangi..jgn ditego..nnt dia dtg atau ikut..hee hee hee~

Hanie_Dew said...[Reply to comment]

tu jugak yg aku kckp kat kue."kang pa ko jadi cam einstein baru tau" .. idea dia bila dtg berjela jela.

Hanie_Dew said...[Reply to comment]

semut tu sengal jadi byk idea untuk bahan dia kan.

Titisan Hujan said...[Reply to comment]

hahhaa...ntah pape jek


tp kalo realiti ni mau xmeremang bulu roma bl sensorg lam hutan

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...[Reply to comment]

choki tak tau cm mne bau hantu . ahhaa .

comel lah doodle tu . suke2 :)

eva said...[Reply to comment]

haahahh gelak pulak sy bc.. nak tau lebih kalau hantu dekat.. awak miming apa2 lagu.. kalau die ekot skali, die betul2 dekat telinga awak.. lidah dia terjelir2..

syarifahsidrus said...[Reply to comment]

hhaa..silap pulak..

comel doodle!

Azri Fathurrahman said...[Reply to comment]

hoi. cis. -________-

caliph shuriken said...[Reply to comment]

kena settings mcm idung wolverine, hukk...

blog-tips-kurus said...[Reply to comment]

u maaakkk aiii!! dah banyak komen.

*hakikatnya, 'bau' itu memang tidak wangi-kisah benar, nama dirahsiakan. :)

Niena Pengembara Ilahi said...[Reply to comment]

mggu dpan akak gi upnm tgk anak sedara konvo :D

tiefazatie said...[Reply to comment]

hahaha..cis...ya2 je ifa baca nie..haha

budakijaupendek said...[Reply to comment]

ni bukan entry lucah kan ?
ahaks!
kesian orang tgh berak,
termasuk balik harta ke dlm montot.
terkejut dia. =D

Botak said...[Reply to comment]

kiranya., hantu tu taik lah ye., hahahaha..

M Fizan said...[Reply to comment]

haha..lain kot bau najis dengan busuk.. eeeee.... terbayang2 aku..haha

M Fizan said...[Reply to comment]

haha..lain kot bau najis dengan busuk.. eeeee.... terbayang2 aku..haha

ZORA said...[Reply to comment]

nak tgk hantu..tak penah pon tgk antu....

dhiera said...[Reply to comment]

hahahaa... ingat kan cerita betul2 tadi~

AinsHa=( said...[Reply to comment]

kah2, dah seram dah mula2, tup2 akhirnya lawok..ape da..

Cik Jannah said...[Reply to comment]

haha. kalau wangi?

myhatiku said...[Reply to comment]

pontianak harum sundal malam bau wangi...haha

kjaharun said...[Reply to comment]

hahahaha... hantu tengah berak

Aisyah Aina said...[Reply to comment]

hahaha..

aku teringin gila nak jumpa hantu..tp takut gila kalau jumpa betul2 :D

Fyqa said...[Reply to comment]

hahaha


sengal gak. err

huu

*ok doodle comey !

^^

iMBobo said...[Reply to comment]

haha kesian org nk melepas tu bro..

merahitujambu said...[Reply to comment]

nampak hantu kena bogel.ahahaha

YOUsoF said...[Reply to comment]

Ok anda memang betul² tengah sibuk.. ;D

izzad b* said...[Reply to comment]

bogel aja!kakakakaka

Yasmin ♥ said...[Reply to comment]

Hahahaha :DD
Hanye mampu gelak . Haha

aleen adela akoo ^_* said...[Reply to comment]

celaka ape bau busuk berak gn busuk lain pon xreti beza!ini memalukan tahu!hahah

Arpiiz said...[Reply to comment]

haha, memang sedih lah bila orang tu kena suluh..^^

cantekk said...[Reply to comment]

hahahampeh punye leftenan ;-D

ILA HonEyBuNNy said...[Reply to comment]

hahhahah..baru nak takoot tadi sbb dah la baca tgh2 malam cmne...malam jumaat lak tu...ngeh3...

Bella Bell said...[Reply to comment]

hahahaha.. kelakar jgk lu ni.. errr.. anip si semut sengal tu ea? semalam baru bergayut dgn beliau.. mmg sengal habis.. hahahaa!!~

YOUsoF said...[Reply to comment]

Hehehe aku yakin En. Hanif professional dan take this entry easy.. ;D

Syuxer said...[Reply to comment]

hahah gila la suluh orang tengah berak haha..

sebenarnya hantu tak dikenalpasti bau pe coz mana ada kedai jual minyak wangi dalam kubur heheh..;p

Afzainizam said...[Reply to comment]

eemmmmm klu hantu harum subndal malam wangi lerrrr

tapi yang ni bau tahi.... eeeeeerrrrgggg

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
skuter sanyang motor sym

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top