!!~ SELAMAT DATANG ~!!

"Maaf Seandainya terdapat Kandungan yang berunsur peribadi dan Kurang bermanfaat buat Pembaca. Cedoklah sebanyak mana Kebaikan dan Tapislah segala Kelemahan serta Kecacatan." -admin-

Thursday, March 24, 2011

SPM sana sini...

 ::: بسم الله الرحمن الرحيم :::





Assalamualaikum..

semalam keputusan sijil pelajaran malaysia(SPM) baru jew keluar. 
Sana sini orang bercakap tentang keputusan SPM , lebih-lebih lagi mereka yang bergelar sebagai penerima keputusan itu sendiri .
Si ibu bapa pula sibuk bertanyakan tentang hal keputusan SPM anak-anak mereka dan juga anak-anak rakan mereka .. 

Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

Sunday, March 20, 2011

Luffy San !! (one Piece)

 ::: بسم الله الرحمن الرحيم :::






One Piece atau dikenali sebagai Budak Getah bukanlah salah satu bahan hiburan yang asing lagi dengan kita . err betul ke ?
betul la kot . kepada yang tak kenal boleh la berkenalan dengan kartun ni .
best woouh . serius tak tipu . haha
kartun animasi ni mengisahkan pengembaraan kapten lanun yang bernama Monkey D Luffy bersama anak2 kapalnya . 

pada mulanya aku tak la fanatic sgt dgn bende alah ni.
 tapi kini setelah aku mengikuti beratus-ratus episod ceritanya . akhirnya aku akui cerita kartun ni boleh dikategorikan dalam golongan  kartun-kartun terbaik sepanjang zaman. hehe!

Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

Friday, March 18, 2011

Surat berantai boleh menjejaskan aqidah ...


                                                                                  ::: بسم الله الرحمن الرحيم :::  
                                  
Hari ini aku nak share something ngn u all. 
Tujuan bukan untuk menyindir sesiapa tetapi hanya mengingati saudara sesama Islam :)
ermm pernah tidak kalian mendapat surat / email / mesej yg berbunyi :

Assalamualaikum, 
INGATLAH APABILA ANDA MENERIMA WASIAT INI, JANGANLAH DIBIARKAN ATAU DIABAIKAN DAN NIAT ANDA MENGEDARKAN. 


WASIAT INI ADALAH KERANA ALLAH, DAN BUKANYA TAKUT TERHADAP BENCANA YANG AKAN MENIMPA. 


WASIAT UNTUK UMAT ISLAM DI SELURUH DUNIA. 


Daripada Sheikh Ahmad - Madinah, Saudi Arabia, pada suatu malam ketika hamba membaca Al-Quran di makam Rasullullah s.a.w . selepas hamba membaca lalu tertidur. dalam tidur, hamba bermimpi Rasullullah s.a.w. mendatangi hamba lalu bersabda:- 


Dalam 60,000 orang yang meninggal dunia di zaman ini, tak seorang pun matinya dalam keadaan yang beriman. 

1. Isteri tiada mendengar kata-kata suami, 

2. Orang kaya tidak lagi bertimbangrasa kepada orang miskin. 
3. Ramai yang tidak berzakat dan tidak lagi berbuat 
kebajikan. 


Sampaikan kepada orang-orang Islam ini, supaya membuat kebajikan kerana hari penghabisan akan tiba di mana:- 


1. semua bintang akan terbit dari langit, sesudah itu pintu langit akan tertutup. 
2.tulisan dalam Al-Quran akan hilang. 
3.Matahari akan turun di atas kepala. 


Pesan Hamba :- 


1. berselawatlah untuk junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w 
2. bertaubatlah dengan segera sementara pintu taubat masih terbuka. 

4. janganlah derhaka kepada ibu-bapa. 


Untuk peringatan !! 


1. seorang saudara bombay telah menerima wasiat ini dan beliau telah mencetak 20 salinan dan mengirimkan kepada orang lain. Ia kemudia dianugerahi Allah dengan mendapat keuntungan besar dalam perniagaannya. 


2. seorang hamba Allah telah menerima wasiat serupa tetapi tidak mengindahkannya dan menggangap wasiat ini adalah palsu, maka selang beberapa lama anaknya meninggal dunia. 


berdasarkan surat atau mesej diatas ini , sesiapa yang tidak mengendahkan mesej ini akan mendapat bala dan musibah dan jika sebaliknye mereka akan mendapat rezeki yg melimpah ruah...

surat berantai seperti ini sebenarnya boleh menjejaskan aqidah para muslim dan muslimat kerana ia akan menjejaskan kepercayaan dalam diri tentang kekuasaan Allah. 
Ia akan menjejaskan keyakinan kita bahawa Allah saje yg berhak menurunkan bala dan rezeki .
semua itu datang drpd Allah..

sememangnya isi dan content surat ini menyuruh kita kepada kebaikan tetapi silapnya hanya pada amaran tentang jika kita mengabaikannya  . cukuplah sebagai ilmu tetapi jgnlah taksub kepada amarannya jika mengabaikannya ...

p/s : tazkirah buat teman2 dan diri penulis sendiri =)



Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

Sunday, March 6, 2011

supra lari 380km/h ??



betol gler driver supra nih !
hish . seram aku tgk . laju nk mmpuih .


p/s: dont try this at highway .. kt jln kg apatah lgi .


Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

Friday, March 4, 2011

Ikut suke..duka....ikut rasa...binasa,,,ikut hati...mati..

::: بسم الله الرحمن الرحيم :::


sedar tak sedar da dua tahun aku pegang lesen P ,
hari ni alhamdulillah aku da pegang competent license . :)

no more P in my license :) hhaha

TAPI .... ini bkn bermakna aku da hebat memandu ataupun da boleh jadi racer ke hape ..
aku harus tetap mnjadi pemandu yg berhemah dan berhati-hati ...
kerana malang x berbau ..
kecelakaan yg xpenah diundang bisa hadir tanpa diduga oleh sesiapa pon ...
jd sentiasa la berhati2 di jln raya ...
jgn jadikan jln raya itu mcm mak bapak korang yg punye okey :)
maaf andai terkasar bahase . hehe .

dan jgn ikot suke, 
jgn ikut rasa,
 jgn ikot hati,
tapi ikutlah peraturan jln raya :)


P/s: peringatan buat teman2 dan juga diri penulis juga :)






Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top