!!~ SELAMAT DATANG ~!!

"Maaf Seandainya terdapat Kandungan yang berunsur peribadi dan Kurang bermanfaat buat Pembaca. Cedoklah sebanyak mana Kebaikan dan Tapislah segala Kelemahan serta Kecacatan." -admin-

Sunday, May 15, 2011

Terima Kasih Cikgu :)

::بسم الله الرحمن الرحيم::

Assalamualaikum ! Salam Sore ..
esok 16 May .. Hari Guru .. 
hari di mana para guru diraikan ..
atas segala jasa , pengorbanan , titik peluh mengajar , mendidik anak bangsa tanpa mengenal erti jemu ..
penulis juga tidak mahu melepaskan peluang untuk mengucapkan Selamat Hari Guru buat para Guru² diluar sana 
especially for Cegu² yg pernah mengajar diri ini.. Tanpa kalian , Siapalah diri ini.. 
Terima Kasih cegu :)

err jadi bersempena hari Guru ni, penulis nak share something larh tentang memori sekolah penulis waktu dolu² kan (zaman mude² larh) .. hehe ..

malas la nk taip byk² .. biarlah gamba menceritakan segalanya ..

waktu umur aku 6 tahun,,aku ngaji kt sini .. pasti nurul hidayah sijangkang .. hehe


..ni sekolah penulis dulu² .. nama pon masih Sekolah Melayu Sijangkang ..  kalau hebat cari la sy dalam gamba ni..

ahaa .. ni zaman 60-an.. zaman ayah penulis .. hehe


ayah penulis masih lagi ingat nama para guru yang pernah mengajarnya dahulu .. sememangnye jasa para cegu x kan dilupakan .. beliau kata cegu zaman ni semua garang belaka .. semua stok nk jadi ghimau malaya . hee .. papepon .. mereka lah yang mendidik dan mengajar ayah membaca,menulis dan mengira .. Terima kasih Cegu

yeah .. sekolah rendah kebangsaan sijangkang zaman penulis mude² dulu :) byk kenangan ~
ahaa td tu sekolah rendah kebangsaan ,, ni pulak sekolah agam rendah penulis .. dekat jew .. hari² nek beskal .. smpai pernah 1 hari tu kene langgar moto .. huuu


meningkat umur 13 tawon .. penulis kene transfer p sekolah ni pulak .. hehe ..  
Disini lah penulis mula belajar tentang kehidupan dgn lebih serius .. belaja urus diri, belaja kemas bilik, belaja cuci jamban tiap minggu, belaja fly, .. duduk asrama kan.. hehe .. byk kenangan kt sini .. kenangan manis pahit masam , masam² manis sume ada .. haha .. dan sebenarnya sampai sekarang penulis masih sgt² syg dgn skolah ni .. kadang² waktu cuti , pakat² ngn kwn² ziarah semula sekolah jupe cegu² .. orang yang mencurah bakti dan ilmu di sekolah ni .. Terima Kasih Cegu :)

ni la blok SamBestari,Subang Jaya ..
hehe . ada lagi gamba ni .. tingkatan 3al-Razi ..
then now, penulis ngaji kt sini .. sebuah universiti yang berjiran dgn RMC .. hehe .. lecturer sini semua best .. memang kadang² ada yang garang dan agak menjengkelkan (sebenarnya penulis ni yang degil dan malas, haha).. tapi mereka tetap guru kita.. :) terima kasih !
-the end-


p/s: Selamat Hari Guru , Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara .. Terima kasih cegu² sume .. luv u all :)















Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

4 Suara Anda:

Farhana Jafri said...[Reply to comment]

waaa~~~ best la dpat cgu yg best2.. kat sklah dlu dpat cgu yg skema je.. huuu~~~

jemput singgah ANASAURUS :)

alif haris said...[Reply to comment]

haha .. smpai kt kuis pon dpt yg skema2 jgk kan .. sabo je la ..

Anonymous said...[Reply to comment]

wah skolah zmn pra sejarah ke tu?hehe

alif haris said...[Reply to comment]

hehe..lebih kurag larh :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top