!!~ SELAMAT DATANG ~!!

"Maaf Seandainya terdapat Kandungan yang berunsur peribadi dan Kurang bermanfaat buat Pembaca. Cedoklah sebanyak mana Kebaikan dan Tapislah segala Kelemahan serta Kecacatan." -admin-

Saturday, June 25, 2011

Sapa Tak Hafal Doa Qunut ?

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum..


           Selamat pagi ! Jam menunjukkan pukul 1.13 a.m waktu Malaysia.. Okay pada pagi yang indah ini aku dengan berbesar hati nak mengomel tentang Doa Qunut.. Ape itu Doa qunut ? Kalau tak tahu sah lah kau tak pernah solat subuh kan.. Kantoi Busuuk.. 




Sebenarnya waktu dinihari begini aku baru balik dari dusun durian bersama ayah dan adik laki aku, dapatlah jugak kan buat makan-makan.. Keluarga aku semuanya 'hantu' durian.. Termasuklah kucing aku! Kecuali adk Girl aku, beliau Anti-Durian.. Bau durian pn nak muntah.. Eh ape cerita Durian pulak nih.. HaHa TERpesong ^^





Aku kembali kepada landasan asalnya, Doa Qunut ini sebenarnya doa yang dibaca dalam rakaat kedua selepas ruku' dalam solat subuh.. Dan Doa Qunut tidak wajib dibaca TETAPI hukumnya sunat Muakkad yakni sunat yang sangat dituntut dilakukan.. Ada faham? Dan sesiapa yang terlupa atau meninggalkannya disunatkan untuk sujud Sahwi sebelum Salam..

Walaupun tidak wajib dibaca Tetapi ini tak bermaksud Doa Qunut tidak penting dan Tak payah di hafal.. Sangat perlu dihafal sebabnya :
(1). Dibaca ketika Solat Subuh..
(2). Bila terjadi situasi sperti dibawah ni sape susah ??? Dan sape malu?? HaHa

Vid Clip ini bukan untuk hiburan semata-mata tetapi buat pengajaran bagi mereka yang tak hafal doa Qunut

credit : Pocik goole & Youtube

Eh eh jap, u alls perasan tak blog aku ade iklan baru tu daripada Churp churp,, Tu tu kat sidebar atas tu..HaHa,, Itu pn Nak kecoh.. Btw credit To my Senior kak Mish & kak Khairunnisa atas tunjuk ajaq nye :)


p/s: Siapa yang tak hafal lagi cepat hafal sekarang.. Hehe Adios!


Terima Kasih sudi Baca Sampai habis

Suka? Seronok?

35 Suara Anda:

saiazuan said...[Reply to comment]

thanks :D

Abu Huzaifah said...[Reply to comment]

doa qunut? errr... hoho.. thnkz info... :)

ARNaBS said...[Reply to comment]

entry yg berilmu & da pengajaran.. XD
bgus bro

Orang Kampung said...[Reply to comment]

mmg kena hafal ni..
hehe..

soooooour said...[Reply to comment]

video tu mmg lol....hahaha...

chemay said...[Reply to comment]

video tuh tah pape.
hehe..

btw tengs sharing
:)

fikri FAUZI said...[Reply to comment]

malula kalau tak hafal doa qunut.. ;)

ABU said...[Reply to comment]

kucing pun hantu durian kah..hahaha

yaa doa qunut kena hafal, aku dulu pernah kena rendam dalam air sebb tak hafal doa qunut :D

Ain Nadiah said...[Reply to comment]

hapal2.. :') gud2 sharing is caring..

Syuxer said...[Reply to comment]

sememangnya ia sunat muakkad..:)..tq share..

nurfatiha blacky said...[Reply to comment]

haha. video tuh aduiii. banyak yang salah tafsir, btw. nice entry :)

A retarded kitty said...[Reply to comment]

memalukan kalau orang Islam tak hafal doa qunut

nulhazwany abdul malik said...[Reply to comment]

bila baca doa qunut baru rasa macam solat subuh.unik. so, seeloknya hafal la, kan kan? hehe

*nak durin. wee ^^

Wanie said...[Reply to comment]

hehe..zman skol dah hafal..

khairul akmal azman said...[Reply to comment]

gua hafal!
dlu mmg salu lpe..wat malu as org islam

zZzattyy said...[Reply to comment]

kucing saya suka makan roti dengan kaya! hehe :)

thnks 4 shring.

zZzattyy said...[Reply to comment]

kucing saya suka makan roti dengan kaya! hehe :)

thnks 4 shring.

Cik Teddy said...[Reply to comment]

msti la hafal..kalo x mcm mane nk lengkap je solat subuh..^_^

ShakRoil said...[Reply to comment]

haha.. video ni aku da tgk dah.. macam apa lagi!

rara pinkmafia said...[Reply to comment]

sape tak hafal qunut tak leh kawen taw.hehehe

zureen said...[Reply to comment]

zureen time kecik-kecik dulu tak hapal..
tapi papa marah trus hapal sampai sekarang..
alhamdulillah :)

zureen said...[Reply to comment]

nice entri! :)

najihah sahami said...[Reply to comment]

dulu masa belajar kelas kafa. sujud sahwi la paling susah nak hafal. bila dah hafal dan tak amal, senang ke lupa. aiyaa..hehhee..

senior??aigoo...senior la sgt.

Bui Idzra Ryn said...[Reply to comment]

bui hafal doa qunut ni..ye ker..?hehehe..tengs..

Alif said...[Reply to comment]

terbaekkk,
tu la,kompem bakal bapak mertua reject klau solat mcm video kat atas tu...

alif haris said...[Reply to comment]

terima kasih semua :)
sekadar renungan buat kita bersama :)

Scya Lollita said...[Reply to comment]

dlu mse ak break ngan ex ak cdeyh gle tp tbe tgelak tgk vdeo ni taw x .

Aisyah Aina said...[Reply to comment]

durian...lama gila tak makan :(

teyn teyn said...[Reply to comment]

alhamdulillah , kite engat n praktis daripada drjh 5 lagi ..hehe

azs said...[Reply to comment]

wow.. sempat gak ek p kutip durian.. bestnya perasaan time tu.. hihi..

good topik.. thanks 4 share..:)

**::CIKNUURUL::** said...[Reply to comment]

Doa Qunut tu silibus untuk bdk2 skolah rendh taukk,.spe yg xhfal,bikin malu saja,.keh3,..

salam kenal,..hehe,.jgn terpesong2 dh pasni,.hik3

syrupmasin said...[Reply to comment]

naseb hafal kalu ta jd mcm video tuh :D

She's Gee said...[Reply to comment]

alhamdulillah.. setakat ni okay ag... ^^

syarifahsidrus said...[Reply to comment]

melampaulah kalau tak hafal lagi kan :)

NuSaNa NoSa 91 said...[Reply to comment]

klu dh besar, tp xhafal2 lg doa qunut, tu mmg nk kena.. =.="

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top