Isnin, 18 Julai 2011

Pendedahan Eksklusif | Priority dalam Blogwalking

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum.. 

Tengok Tajuk Entri macam bagooos sangat kan aku ni,, Hahaha..

Ada sape-sape nak muntah hijau ?? Silakan..

Okay berbalik kepada tajuk asal.. Petang ini aku nak memberi pendedahan eksklusif tentang priority aku dalam ber'BlogWalking' .. Hehe.. 



Tak tahu apa itu BlogWalking ? Alaa yang kadang-kadang ade orang menjerit kat ShoutBox kita,
                                 " Berak kat sini, "                               (Hanif)
                                 " Kentut kat sini "                               (Zureen Tauke Sushi)
                                 " Tergolek-golek kat sini "                  (Cik Rapunzel)
                                 " Sideroll kat sini "                              ( Kak Niena ) haha :p
                                 " Hai Tuan Blog yg Busuuk "              (Mish Lollypurp)
                                 " Alip eneng nang ngomah opo rak"    (YouSoF membe jowo aku)
                                 " Bro, gua layan stim kat sini "             (Gua TerTidur Blog bro ni 18SX tau, )

Dan macam-macam lagi la.. 
Itu lah namanya BlogWalking.. Ziarah-menziarahi sesama Blogger demi merapatkan silaturrahim.. *mcm poyo pulak ayat aku

U alls nak tahu priority aku dalam berBlogWalking ? 

1. My BlogList ..

2. Para Pengomen .....


3. Para penjerit di ShoutBox .....



4. Ziarah Blog-Blog dalam Group Cth- Sahabat Blogger, Kami & Blog


5. DashBoard (Tapi sekarang dashboard dah buat taik, dah malas dah aku tgk)


Sebenarnya sama je Priority aku berblogwalking dgn Blogger-blogger lain .. Ada cara yg berbeza ? Jom kongsikan bersama ^^


Eh Nak minta pendapat u alls ni...

Perlu tak aku membalas komen u alls dalam peti komen blog aku ini ???
contoh macam ni..



p/s : Jom Berak kat Blog orang .. hahahaha .. =D



77 ulasan:

terpatrisinarabadi berkata...

lak berak , hehehe

najihah sahami berkata...

hehe..lebih kurang je priority kita..cuma mish dh lama tak jenguk page kt fb dan kt shoutbox tu..huhu...




pasal yang last sekali tu. terpulang pada alif la.mish biasanya balas kalau ada persoalan ke apa ke. tp biasa Mish pegi jawab kat blog dorang la. sebab kalau bls kat situ pun bukan org tu belek balik kan. hehe

kotak bulat berkata...

hehehe..ad gak tu gmbr KB.. :P
kb lau tak ramai, kb reply la..tp kalau dab berpuluh..tak sempat nye nak rep. kb balas dgn lawat kat blog dorang je..hehehe

BubuBobot berkata...

Hahahaa yang anip tu betul sangat. suka gila berak kat blog orang, erhh

Tinta Lana berkata...

Soalan last tu, lana pun tertanya juga, perlu ke tak sewajarnya..entah,hehehe

~yup! sangat minat moto2 sport,hehehe

Unknown berkata...

hahaha..besau nye 18SX..kah kah..patut la kau balas..tak syok ah komen takde tuan bg respon..nnt next time ase malas je nk komen..hahaha..tp kau nye blog gua tetap layan..cuci urat gelak gua :D ty bro! gua dah habis layan stim kat blog kau :P

Anak Wak Mail berkata...

jawapannya patut sebab kadang2 aku baca apa ko reply..tp kdng2 je..hihi

nak jerit kat shoutbox alif..tapi opis block lah..hehe

syuxer berkata...

wah detail ko bagi penerangan hahah..aku punye trademark kat shoutbox cam haram je hahaha..lama dah tak bw neh..insyaAllah nak gi men ayat2 cam ntah pe2 ntah heheh

M Fizan berkata...

haha..aku kenal antara budak2 yg shout dengan benda pelik tu.. bila kita ada tagline, orang mesti kenal..huhu.. "senyum di sini" :)

syarifahsidrus berkata...

lebihla kurangla kita punya prioriti blogwalking..

balas lagi best..hehhe

Niena Muhammad berkata...

hehehe nk kena sideroll ngan akak ke?

najihahfara berkata...

balas la..lagi friendly

Fyqa berkata...

sme cre kte BW !


;)

adeeb khairudin berkata...

haha. alif haris yang rajin bw :)

azwa amani berkata...

errmmmm... tgok pada komen lah kalau nak reply.. kalau die ada tnya ke, baru reply.. tak perlu kot reply semua, :)

[sutera kasih] berkata...

lebih krg saja cara kita berblogwalking hehe

tp kalo sy, lebuh utamakan pengkomen then bloglist :)

urm, kalau sy, sy reply setiap komen dr blogger kt entri saya..walau dorang komen hanya ' :) ' pun sy reply..tu tandanya sy baca dan respon komen dorang :)

Izzaty Ishak berkata...

Errr, zaty pon tertanya-tanya soalan yg sama.

Kotak Hati berkata...

patut...patut....ceriakan blog katakan!hahhaaa

CikTeddyCorner berkata...

same je kot ngan cik..hik3..jgn la berak kat cni plak..wee~

Anif Abdullah| AA berkata...

dependsssss pada encik alif lor.. tapi kan,bagus sebenarnya balas-balas komen ni.. tu je cara nak follow up story dia yg vassss tu kan..muahahaha

Elie Lily berkata...

perlu!! :)

mimie saienie berkata...

aik mimie xda ke hehehe :P saje nak kacaw... btl gak kata alif 2 kadang mimie rasa x perlu je rply komen org .. org 2 bukan dpt notification pn ( atleast dia rajin bace email dia la kan ) tapi mslhny kalau l=kita x rply nanti org kata sombong pla kan?? huhuhu

Syazwan Che Deraman berkata...

same la kita..hehehe :)

Unknown berkata...

nama id kat shoutbox boleh tukar2 hahaa boleh main2 macam tu..sakat2 orang ke? jahat tul

Tanpa Nama berkata...

kehh3 , mcm2 ayat kan ada...
best2 , mcm meriah ja ;)

Tanpa Nama berkata...

same je kot caranya tapi skang dah bz ckit.. jadi nak cek shoutbox tu kena fikir 2/3x gak la. nanti x jln keje.. hehe..

cara balas komen camtu tidak digalakkan..hehe..^^ kalau boleh bwt la 2 or 3 blogger dlm satu reply komen. tapi kalau rase okay, just continue with it. not a big deal.. ai ceh, cakap omputih pulok..

Unknown berkata...

untunglah berak merate tanpe basuh :D

Unknown berkata...

ayie ad tak dlm bloglist... (gurau sat)..

btw, kalo bro nk blas..it's okay..kalo ayie rase mcm perlu shje ayie balas..hohoh

atai berkata...

okeyh, muntah hijau* ehehe ^^

balas komen? hermm... kalau dah komen alif sampai berpuloh2 tu, sanggup ke alif nak balas satu satu??? :)

myhatiku berkata...

ape nie berak2..erkk-.-xmo2..haha:D
em,perlu kot bile org bertnye soalan..hehe

uLan berkata...

hikhik nak ajak org ke blog kita,kene la guna ayat yg sweet sket ye x... :-)

cik bulan berkata...

yang lastu tu ikut keadaan la..tapi setakat ni balas semua..hek3x..^^

Arpiiz berkata...

kita cuma blogwalk guna komen and shoutbox tu..
kalau rajin, jawab jelah komen tu..hehe

olen berkata...

"kentut kat sini"

ada jugak yang complain dengan trademark ni. tak berapa nak supan katanya. =.=''

Aisyah Aina berkata...

aku selalu buat 1 ngan 2 je kot...


reply komen? kau kan 'RAJIN'...tak payah reply kot..hahahaha

Alif Haris berkata...

ikatankasihku- haha ..^^

najihah sahami- hehe .. ade blogger yg jenis die belek balik la mish :)

kotak bulat- tq KB :)

nurAMALLINA- hahaha .. tawu xpe :D

TYNTHA LANA- ade yg kata perlu sbb ade jenis blogger yg suka belek2 balik komen yg dah di bagi :)

Gua Tertidur- hahaha thanks bro ^^

Anak Wak Mail - ouh okay thanks :)klu dah die block nk buat cmne haha

Syuxer- hahaha gune ayat berak je .. :D haha

Niena Pengembara Ilahi - haha taknak puan .. :D

cucu umie - hehe ayie mst ade punye dlm bloglist alif ^^ hehe

zZzattyy- rasanya tak sanggup kot .. huhu .. btw thanks zaty :)

myhatiku-hehe okay thanks awak ^^

milo berkata...

i think bab reply tu patot kot, thats mean kite mesra dgn bloggers lain n nmpak tak sombong. takpela kalo org tu tak balas balik pon :) this is on my opinion laaa..hehe

Blog Eazy Izzuddin berkata...

eh saya singgah d sini...hehe
xD

Unknown berkata...

apik dalam kebizian melanda ni..hanya sempat jarang2 jer..jejak balik..tapi penkomen kt entri tu apik kompem akan jejak balik

Fathiah Hamim berkata...

fa sedaya upaya balas tau, walaupun maybe orang tak baca apa kita balas. haha

ieza ashaari berkata...

lebih kurang juga.. :)

bg sy, klu der persoalan, jwb kat blog dorg lah. lg better. kat sini bukan cam fb, der notification.. huhu.. :)

btw, most welcome. blog best, best r nak listed kan.. :)

misspurple berkata...

wargghhhh : *snyum x perlu kata apa2 * =) trbaekkk !

semutsengal berkata...

AHAHAHHAH,

nama aku ada, Errr terharu yaww ;)

Ermizi Muhamad berkata...

Anip tu memang selalu berak dekat blog aku. urghhh !

eh, perlu kot reply.

ika berkata...

hehe~ boleh tak nak menempek kat snie? alif balas tak? :( tak balas majuk la...thnxs ek de blog rapunzel tersergah indah di situ...:D

tiefazatie berkata...

ok je reply komen camtue..ifa pun wat cmtue..hihi..atleast senang hati org yg mengomen tue kan2..hee

FADZ berkata...

cikin ni baru lg..biasa bw kat shoutbox ngan dashboard..yg pasal komen tu, biasanya cikin wat sama ngan kb..

Alif Haris berkata...

~milo~ hehe thanks for ur suggestion ^^

apik pehe- hehe same la kita apik ^^

ika- haiii ika ... mestilah alif balas punye :) hehehe klu majuk alif tanak pujok ..haha

Fathiah Hamim & izfanora & Eazy Izzuddin & Muhd Aizie & tiefazatie & Nurasyiqin - thanks u all atas nasihat dan suggestion yg diberikan ^^

Unknown berkata...

nice2... aku slalu priority kt top komentaror ngan recent comentator..
then bru latest update.. :)

Unknown berkata...

wow, aku agk trharu ble aku dlm senarai pengkritik trbaik ko..hehe ;D

IMANSHAH berkata...

saya main redah je..huhu

Tanpa Nama berkata...

komen sambil berak boleh? hahaha :D

perempuan suka lelaki tak suka??

Azri Fathurrahman berkata...

aku selalu buat no 2 , 3 , dan 4 tu je . haha :D

Fahmi Jaafar berkata...

aku lak plg suke nk bw ni pegi kt link2 yg mcm kt blog WW punye tuhh.. lupe a name ape..

cik pha berkata...

ade jugak y sorang dua aku knl niee

lilypelangi berkata...

golek2 , berak , kentut kat sini~

Niena Muhammad berkata...

nk kna star jump ke hehe

HaNa Hani berkata...

haha...beh la blog semua org..kne samak neyh
haha
tahu xpe! dashbord mengadangada kowt
nyampah tgk~

Unknown berkata...

bro pun pernah letak ayat gempak..hantu jembalang tanah..hahaa macam terdesak pulak cari trafik..kahkah2 bro gurau je ^_^
bro dah tukar template ,

Unknown berkata...

kalo friendly bls la

ifwat berkata...

sama la kita bro.. tapi aku belum buat bloglist lagi, kat blog lama aku ada la..


yg plg utama aku akan lawat ialah pengomen blog aku sambil membalas komen,serius :)

Chan berkata...

hahaha. fuhhh, lama tak singgah yek. :P

same lah priority kite, buts soutbox tu hanya yg tertentu yg akn dipilih. :P

ummm, perlulah kot reply utk communication sejagat(walamak ai)

Alif Haris berkata...

saiazuan- haha aku pn terharu nama aku ade kt top commentator ko .. :D

peep- amende tu ? haha

IMANSHAH - haha .. boleh je ..^^

KimiCnoL- boleh je kalau rak malu ..haha

cik pha- rajin bw la tu ^^ hehe

lilypelangi - ambooih pakej die buat haha

Bro ahmad- btl bro .. keyword panas tu boleh naikkan traffik ^^

Niena Pengembara Ilahi-tape kak terima kasih je .. hehe ^^

HaNa Hani- hahaha .. nasib la sape yg kene berak tu :D

ifwat- pengomen tu wajib dibalas :)

Amira Chan & EZAN IDMA & Azri Fathurrahman- terima kasih komen .. nak jadi friendly ni haha .. balas komen u alls ^^

iPai berkata...

perlu2 .. kadang2 ada orang tgk je post lama ..

so diorg leh komen2 lagi ..

tp untuk soalan yang penting, jawab kat komen sini dengan komen blog org tuh ..

Alif berkata...

perghhh,lepas ni mst blog alif haris bley jd mcm blog justkhai.com

YouSOF berkata...

wong jowo : Aku pun sama macam ko Lip.. tapi aku tak sekerap dan sehebat ko. Yela ototo ko dah kental gara² angkat buah sawit.. ;DD

Kalu rajn balas panjangggggg. kalau malasa balas pendek. kalau aku la sebab masalah aku sekrang belum ada line internet kat rumah.. doakan aku pasang cepat² Lip heheh

Unknown berkata...

lebih kurang jer dgn gua...tapi gua buat maso nih tertumpu pado yg tinggalkan jojak contoh mcm comment ke...and yg mano listed top commentors kat blog gua..:)

Alif Haris berkata...

iPai- orait thanks bro ^^

Alif - haha amiin tapi perjalanan masih jauh maa ^^

YOUsoF- hehehe .. ye ye aku doakan ko cpt2 pasang tenet :) mcm2 wae ko ni .. haha ^^

Papa Mifz-thanks bro atas suggestion yg diberikan ^^

azs berkata...

huhuhu.. memang best la.. pe2 pun, thanks.. n, klu ada persoalan yg perlu di jwb or rasa perlu reply komen, just do it.. hehe.. sbb, bila ada respon, bru best..

Unknown berkata...

kalau sempat balas la..
tak sempat tak payah balas...
akak buat gitu je...

Unknown berkata...

wah..banyak gak gua dapat trafik dari sini :D menSTIMkan gua lah!

anez zamri berkata...

balas la yekk.. :D

laskar pelangi berkata...

wooooo! otai tengah ceramah nie=D

YouSOF berkata...

Hehe.. Ojo lali ;D

AL AZRUL berkata...

ada x cara nk thu komen kita d blog dh d balas ke belum oleh tuan blog???/ ermmm...blur

K berkata...

hehe, kalau sempat balas jek.

lau da berpuluh komen, gi blog diorang jela XD

Aimifiqa berkata...

betul.masing2 ade cara tsendiri. tapi tak suke sistem I follow, follow me back.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...