Jumaat, 8 Julai 2011

Puncak Broga Telah Kami Tawan !!

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum..

Pertama-tamanya maaf buat teman-teman, hari ini sehari suntuk aku tidak bersama My Lappy, 

Jadi segala urusan blogwalking dan update entri pada hari ini tergendala serta merta,, Huhu

Aku tinggalkan sebentar dunia Maya ini untuk pergi membawa diri mencari ketenangan.. Ecece macam poyo pulak ayat aku ..

Haha ! Okay kemana aku pergi membawa diri, usah ditanya sebab memang aku nak cerita ni.. 

Err sebenarnya penat tak hilang lagi, tapi oleh kerana sudah ada di kalangan u alls yang bertanya mengapa aku tak update blog hari ini, semangat update entri aku kembali memuncak !

Nak tahu sapekah gerangannya yg bertanya sedemikian ? Ini DIA 

-Cerita bermula-

Buat pengetahuan semua, aku pergi membawa diri ke puncak Broga bagi mencari ketenangan menikmati keindahan Ciptaan Allah^^

Aku dan 2 orang kawan aku, Incik Nabil Syahmi dan Incik Ridwan Jaafar telah sampai di puncak Broga lebih kurang pada pukul 11.45 pagi..


Sesampainya dipuncak, aku merasa letih lalu aku buat muke Seperti dibawah ini..


Lalu aku pn bersiap-siap untuk tidur... 


Waaahh sedapnye baring sini ~ *tersengih sendirian...


*************************

Setelah beberapa jam tidur, secara tiba-tiba aku terjaga lantas buat peace gitu.. Ingat u alls pompuan je ke pndai buat peace .. heh ! Saya pong pndai laa


Aku menggeliat ... Huaaargghh ~ Alhmdulillah .. Sungguh enak tidurnya


Oleh kerana hari hujan mencemburui kami bertiga, kami pn mengalah dan buat keputusan untuk turun dengan segera~ 
Sebelum tu mari kita bersama cipta kenangan terindah !!

dari kiri : alif haris, nabil syahmi, Ridwan jaafar

Sebelum tu aku sempat menyampaikan kata-kata terakhir ku di puncak sebelum turun semula ke bawah..
"Tak kira lu abg Long ke ayahanda ke ini Broga gua pegang !"
*ayat muvi okey.. muvi ape ? Eleh takkan tak tau~


O0ouh gambar ini annoying kan,,
dengan buat muke taiknya,
dengan berjambang, bermisai, berjanggut, Tak Shave!

*Jadi mintak ikhsan u alls sesapa nak belikan aku shaver@pencukur boleh lah belikan ye =)

*****************************

Tak cukup dengan ber'broga', kami pergi pulok ke uptown Shah Alam ! 
Hoyeaah~

Aku fikir malam minggu je kereta melimpah-limpah sampai ke highway,
Malam Jumaat pn Ramai !


Macam biasa kalau aku pergi uptown atau downtown,
Aku akan buat sesuatu iaitu >>>>>


Semangat try-try  Rayban,
Tapi tak beli pon.. Hahaha ^^
Maaf la buat akak kedai yg bersabar dgn karenah kami ..

Lepas tu terjumpa satu makhluk ni,
nama beliau Sugar Glider,
Beliau comel dan boleh dibela ..
Tapi harganya tersangatlaahh "Comel" !
RM 250.00 !!!! Memang comel punya harga


Nak mengetahui lebih lanjut tentag haiwan mahal ni, sila usha sini

Aku sampai rumah pukul 2.45 pagi.. 

Aku bukan kutu embun tawu, sekali sekala keluar dgn kwn memang mcm ni..

Okey aku rasa itu saja yg mahu diceritakan..

-Cerita Tamat-

p/s : Maaf penat ni, esok aku nk blogwalking sampei lebam















68 ulasan:

Azhafizah MN berkata...

I went to broga 2times..exhausted!but extremely puas hati (=

azwa amani berkata...

bestnyer broga.....huhuhu,,lama tak naik bukit..

sugar glader mahal, tapi dia idup lama dan cute sangat2...tapi amani tetap nak rabbit kaler coklat.. huhu

Alif berkata...

best r dpt jenjalan...
aku yg da semenjak keje ni,susah nak berjalan,berdating apatah lagi...
ekekeke...

Kotak Hati berkata...

kite pun pernah p broga!syok x hengat. sampai puncak, muntah!hahahha

terpatrisinarabadi berkata...

pic no. 2 ..tak boleh blah....control macho tu....hehehe

Unknown berkata...

best giler, aku plan je nk berbroga, tp mesti cancel weyh.agak ah jeles dgn kau gi broga hill.. :D

Shawl's Gallery berkata...

alif, peace.... hehe citer ni best, suke :P

azs berkata...

wah.. bestnya.. ala, bila agaknya sy dpt merasa g sana.. pe2 pun, enjoy!! hehe.. :)

Aki berkata...

dah lame tak g Uptown.. padahal,seblah umah je pun.. Hahaha..

semutsengal berkata...

bestla dpt jln2 kn..

Unknown berkata...

gua nak ke sini tak lepas2! waaaarghh! jeles betul gua ngn kau ni.. grrrrr...

syarifahsidrus berkata...

best la jalan2~
huhu

Unknown berkata...

wuahaha..ta bole bla ayat kau..igt perempuan j ke bole buat peace..haha

Unknown berkata...

comel giler sugar glider. tu kat bukit mane ko gi menuju puncak tu? best sgt aku tgk.

K berkata...

pergh!! lame tak pergi uptown XD

p/s : sugar glider tu comel :)

fiQRa berkata...

broga hill best ke? ramai ckp time senja lawa..nway, mintak tlg komen entry ni~ tq;)


jom klik cni & komen erh ;)

Tanpa Nama berkata...

hahaha..mahalnye sugar glider..xpela..bela kucing terbiar jela..haha

Unknown berkata...

semart la siot~ nk kena tawan gk ni satu hari nanti

luangkan sedikit masa http://eleventx.blogspot.com/2011/07/demonstrasi.html

BubuBobot berkata...

Haha control macho la tuuuu.

CikTeddyCorner berkata...

wah..anda boleh jadi model sy..hihi

atai berkata...

wahhh! bestnye memanjat gunung. tak pernah lagi pergi mendaki2 ni. :)

Tanpa Nama berkata...

broga tu kat ne?

Aisyah Aina berkata...

best gila kau pergi jalan2....aku nak sugar glider tu...mahal apanya..murah la tu RM 2.50...hahaha XD

teyn teyn berkata...

ala .. teringin nak pegi puncak broga jugekk .

NuSaNa NoSa 91 berkata...

nak bukit, nk bukit.. nk pnjt.. T_T

khairul akmal bin azman berkata...

bukit broga..gua teringin nak pergi..
cantik spek rayben..kai pinjm der?

Pwincess berkata...

tu en alif haris ka ? nak puji sikit , 'handsome' - IHI IHI

http://celotehsikacak.blogspot.com/2011/07/ni-ke-rasa-student-hadap-exam.html

nurathirahkaman berkata...

adeh..penat penat pon entery panjang jugak..hadeh..semangat gambaq.."peace yo"!!

YouSOF berkata...

Oklah ko bagitau aku ko nak shaver@pencukur brand apa? haa taknak bagitau pulak.. ;DD

Aku dapat tumpang jeles je tengok orang sampai puncak tu bro. kalau ko sampai dekat² pukul 7 pagi mesti gambar² dan cerita kat atas tu lagi mantap kan...hahha

Aku tau binatang mahal tu pun dari majalah 3....

kotak bulat berkata...

suka tgk gmbr yg no4 tu.. :)
peh..bestla tidur kt pucak broga tu ek

Wanie berkata...

naik bukit broga tak ajak! haha

err, shaver murah je, beli sndiri la bro..hehe

beli ke makhluk comel tu?

cik beLLanan berkata...

bestnya! slalu tgk gamba org panjat bukit neh. tp tak penah pegi.

amranaiman berkata...

hoho layan .. blom smpai broga.. tgh dok usha cari sugar glider bwh 2rat huhuh :D

Unknown berkata...

hahaha..tunggu nanti apik nak naik pulak

Judiene berkata...

Setakat Broga je ke??
Apsal tak naik sampai ke Gunung Tok Wan?
Aku pernah sekali naik Broga then terus ke Gunung Tok Wan.
Tapi puncak gunung tu cam hampeh ar sikit.
Huhuhu.

Anif Abdullah| AA berkata...

kemain eh..jap,bukit broga tu katne??wahaha..

FADZ berkata...

haha..besnyer p bukit broga..nt nak p jgak la..=D

Liyana Zahim berkata...

Woww! Its xtremely coolll!

Tinta Lana berkata...

alif..pegi tak ajak!! hahahha. yewww, seriusly, even da lama duk ptrjya, and broga tak jauh mana. memg dekt pon, tpi smpai la ni, tak sampai2 jugak sna lagi,hahahhaha. sian aku..them, uptown s.alam? dah 4 thun study sna..baru skali je pegi T____T baiknya lana kan? duk je umah..jaga anak-anak...anak semut,kucen,cicak, lipas T____T hehehe

Aki berkata...

Bro.. lu kasi fit diri,lu training cukup2.. nanti ada masa,kita g naik gunung kat kampung Aki lak.. ^_^.v.. nak?? Aki boleh buat kertas kerja on budget.. saje je,join ngan kitorang skali.. maybe bukan tahun ni ar.. ^_^.v.. gunung tu,tak tinggi sangat,tapi best ar.. sejuk,pastu cantik.. ^_^.v..

Unknown berkata...

wow tawan puncak broga yer....hebat la...gua puncak2 nih x larat nak tawan dah....huhu

ieza ashaari berkata...

ramai nyer ke sna.. nk jugak r try pnjat..

sudeh berkata...

mak ai gilaa mahal menatangg tuhhh
tapi kiuuuuttt >.<

Unknown berkata...

bukit yer..?kalau bawak bui alamat x sampai puncaklah jwbnya..haha *_*..sugar glider tu mcm tikus jer..ewww,geli...

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

hahaa . Tia tak tau kat mana tu . Tia cuma tau tu sugar glider . perhh . mahal gilossss !

syuxer berkata...

kalau aku tension, memang aku gi lepak2 kat tempat2 tinggi..bagi tenang jiwa raga sikit..hahaha tagline dalam citer broga gangster ke..hahaha

mahalnya sugar glider..hope ia tak menggelikan..

apapun welcome back bro..;)

ZORA berkata...

hebatnye......

Arpiiz berkata...

wah, kita dah lama tak panjat memanjat ni..huhu

Raden berkata...

kalo pegi dgn mak mertua agak2 mak mertua syg ke mak mertua maki?

najihah sahami berkata...

aliff..sangat jeles...nanti kita pergi skali eh. hahha

Unknown berkata...

fuh...macam best je...

tapi sampai ati tak ajak...huk3...

SITI ARFAH berkata...

Amboi berjalan sakan. BEznye ! :)

ishiko berkata...

ohh.. rinduu Broga.. nnti nak pergi lagi ^^

Abu Huzaifah berkata...

hoho... aku tak pernah pegi ag... huhu :)

Unknown berkata...

wah..bestnya dah sampai ke puncak broga..himalaya bila pula?..haha

Unknown berkata...

tak pernah jejak ag singapore xD

Unknown berkata...

aduhh , silap komen laks ! haha , sorry ! T.T

Uzair berkata...

mehua. puncak broga eh. menarik2. bila lah ada peluang ni. haha

IMANSHAH berkata...

aktiviti yang sungguh bagus

Amir Aidid berkata...

waaa . ame teringin sangat nak ke Broga Hill ! nanti bawa ame ke sana boleh ? huhu :D

misspurple berkata...

waaa =D

tiefazatie berkata...

wah..ifa xpernah pergi lg..jauh dr umah..hhihihi..

btw...mg cumil sugar glider tue..tp..adui la..xmmpu den..haha

Niena Muhammad berkata...

wahh best nye, lama dh ta gi tmpat cmni ^^

Abu Bagi berkata...

cittt!! aku tak sampai lagi bukit broga ni...arghhh!! aritu ada kawan ajak naik..tapi time tu kerja damm..

Alya Haduri berkata...

sampai hati pegy tak ajak :( grrrr

myhatiku berkata...

errk..:D

anez zamri berkata...

dah jumpe dah entrinye..mekasih ye tag..terharu tau..hehe.. :D

iPai berkata...

pergh tak penat ke panjat broga lepas tuh pergi uptown lagi .. dasat gila ..

broga memang best

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...